Behöver finna en fungerande hudvårdrutin...

Just nu har jag ingen fungerande hudvårdsrutin eller någon hudvårdsrutin som jag håller fast vid helt över huvudtaget.
Jag håller helt enkelt på att klura ut hur jag ska behandla min hy på bästa sätt.
Min hy har ballat ur en del den senaste månaden skulle jag vilja säga, känslig är den alltid, men oren och småfinnig brukar den vanligtvis inte vara nu för tiden, dessutom känns den både lite torr och fet...urk!
Säkert an väderomslaget spela in, jag menar, sol, varmare väderlek och fuktigare luft.
Men även att jag börjat och slutat med Valdoxanen och att jag slutat med den antinflammatorisa välgörande gurkmejan som jag under det senaste halvåret har ätit en tesked av dagligen.( slutade p.g.a. jag läst curcurminen i den kan göra en mer känslig för solen, men ska börja med det igen nu, läste nämligen tvärt om igår när jag googlade :)
Har ju testat lite solkrämer också...(reagerar ofta med tilltäppta porer av solkrämer)
Tog slut på Rosenseriens rengöringskräm och köpte en ny rengöring av märket Natuderm som jag är lite osäker på hur bra den funkar?!?
Har även kört oljerengöring med sesam eller olivolja ibland eftersom jag även börjat använda mig av ansiktsolja ibland.
Jag kan tycka att ansitsolja kan funka relativt bra den här årstiden när luften inte är torr, men tycker att det är svårt att få huden ren med tensidfria rengöringsrämer, tycker mest att det glider på ytan och därför gör min hy oren?!?
Men med olja som rengöring blir min hy torrare och grövre, så tyvärr funkar inte det.
Borde nog ta som vana att lägga lermask en gång i veckan som djuprengöring, var månader sedan jag lade någon, hoppas det blir av i kväll...
En bra rengöring för ögonen som inte svider halvt ihjäl mina ögon har jag tack och lov äntligen hittat iallafall! Så skönt att slippa det eviga svidandet! :)
Nämligen Eye make up remover av märket Maria Åkerberg/Dermanord.

Mina funderingar cirkulerar nu mest runt om jag ska köpa Dr Hauschkas rengöringskräm eller om jag ska tillverka en egen variant av den med mandelmjöl (som är huvudingrediensen i den) men på så sätt kunna undvika alkohol och annat som an vara irriterande för min känsliga hy.
Hatar ju egentligen att använda den rengöringen eftersom den är så omständig i metoden man använder den på...men att ha jobbig hy är ju inget kul det heller...
 
Någon som har några råd eller tankar till mig om det här inlägget kanske? :)
Har någon en hudrutin som den tycker funkar bra så får du väldigt gärna berätta om den :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0