En ansiktsräddare i nöden...

Näpp! Tyvärr tyckte inte mitt ansikte om min lilla kallrörda hudkräm :( (förra inlägget)
Behövs uppenbarligen en kräm innehållande något vattenhaltigt och något mer fuktbevarande som glycerin för att min hy ska bli nöjd.
Som jag tidigare har nämnt så fungerar inga ansiktsoljor för mig överhuvudtaget tråkigt nog, resultatet blir bara grövre, torrare och allmänt kass hy, fick ungefär samma resultat av min kallrörda hudkräm :(
Håller nu på att reparera min hy med denna vinterns favoritansiktskräm som kommer ifrån Dr Hauschkas oparfymerade MED-serie som är utvecklad för mycket känslig hy, till och med de som har kliande hud och eksem.
Man kanske kan tro att de skulle vara än väldigt fet kräm som tar tid att gå in i huden med tanke på detta, men icke!
Nej, det här är den ansiktskräm av alla Dr Hauschkas ansiktskrämer som går in bäst och snabbast i huden för mig och dessutom inte lämnar någon fet glansig hinna på något sätt efter sig :)
En ansiktskräm som jag förmodligen kommer att köpa nästa vinter igen.
 
Dr Hauschka Med Iceplant ansiktskräm
Ingredients:
Aqua, Mesembryanthemum Crystallinum Extract, Persea Gratissima Oil, Glycerin, Mangifera Indica Seed Butter, Alcohol, Tricaprylin, Prunus Amygdalus Dulcis Oil, Simmondsia Chinensis Seed Oil, Sesamum Indicum Seed Oil, Lanolin, Cetearyl Alcohol, Bentonite, Butyrospermum Parkii Butter, Daucus Carota Sativa Root Extract, Rosmarinus Officinalis Leaf Extract, Amyris Balsamifera Bark Oil, Lysolecithin, Glyceryl Oleate, Xanthan Gum.
 
Köpte min på Hornsgatans hälsokost 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0