Ögonserum från Stem Organics som ger mersmak...

STEM ORGANICS Intensive Eye Serum har jag testat ett litet tag eftersom jag hade turen att få ett litet prov med mig hem i från Ecohudsalongen Stay Natural som jag ibland tar mig en titt in till för att kolla in vad som händer i deras hudvårdssortiment och prata lite med den trevliga personalen där.
 
Information från tillverkaren

Ekologisk ginseng & naturliga peptider. Passar alla hudtyper, veganvänlig.

80% certifierat ekologiskt innehåll

Ett lätt men intensivt ögonserum som är närande och skyddande, serumet hjälper även till att minimera utseendet av fina linjer och torrhetsrynkor. Detta ögonserum innehåller essentiella fettsyror, botaniska extrakt och hibiskus peptider som verkar uppstramande. En exklusiv anti-aging formula som gör att du känner dig förnyad efter användning.

Användning
Applicera serumet med ditt ringfinger genom att försiktigt ”dutta” ut det under ögonen, tank på att applicera serumet varsamt eftersom huden är känslig under ögonen. Använd serumet morgon och kväll för bästa resultat.

Egenskaper
Ekologisk ginseng gör att huden under ögonen ser slätare och mer hälsosam ut, hibiskus peptider har anti-aging egenskaper.

Innehåll: 15 ml

Ingredienser:
 Organic Aloe Barbadensis, Vegetable Glycerin, Organic Rosehip Oil, Vegetable Emulsifying Wax, Cucumber Distillate, Organe Blossom Water, Glyceryl Monostearate, Organic Ginseng Extract, D-alpha Tocopherol (Vit. E), Guar Gum, Hydrolyzed Hibiscus Esculentus Extract, Magnesium Ascorbyl Phosphate (Vit. C), Kakadu Plum Extract, Raspberry Seed Oil, Hydrolyzed Vegetable Collagen, Organic Seabuckthorn Berry Oil, Organic Pomegranate Extract, Organic Evening Primrose Oil, Sodium Hydroxymethylglycinate (amino acid derived preservative), Citric Acid, Fringed Violet Bush Essence.
 
Mitt första intryck av detta ögonserum var att det luktade så otroligt fräscht av gurka :) 
Sen att det mer liknar en ögonkräm.
Det går lätt och snabbt in i huden och återfuktar, stramar upp huden under ögonen och minskar helt klart även små linjer väldigt bra.
Jag blev verkligen förvånad över hur bra detta var, det måste vara det bästa jag har testat hittills!
Tyvärr fick det mina väldigt känsliga ögon att svida i någon timma eller så efteråt om jag inte applicerade det väldigt noggrant och längre i från ögat än vad jag normalt gör.
Trots detta skulle jag väldigt gärna vilja ha en fullstorlek av detta ögonserum i min ägo och så är jag så klart väldigt nyfiken på deras övriga sortiment som jag aldrig har testat någonting av.
Det största minuset är att det är så dyrt, går på minst 370 kr i Sverige, men borde väl gå att få billigare om man beställer från någon utländsk sida, någon som vet någon sådan bra sida?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0