Mineralfoundation Spf 15...

Som de flesta redan kanske vet brukar mineralfoundations/mineralpuder oftast ligga på Spf 15 i och med att de innehåller mineralerna zinkoxid och titanoxid (ibland båda ibland bara den ena)
Men det jag undrar över är hur mycket av pudret man då faktiskt måste använda sig av för att komma upp i den solskyddande effekten 15?!?
Är det någon som vet mer om detta?
Min tanke är nämligen att blanda mineralpudret i min ansiktskräm och på så vis få en så nära perfekt solkräm/flytande foundation jag kan komma :) (förhoppningsvis)
 
Lily Lolo en av många mineralsminkmärken som erbjuder mineralpuderfoundation med Spf 15
(och dessutom är så pass rent att det inte innehåller tveksamma och ofta irriterande mineraler så som Bismuth oxychloride och Boron nitrite)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0