Älskade hatade rengöringskräm...

Jag tror faktiskt inte att jag har haft så dubbla känslor inför någon produkt som denna rengöringskrämen i från Dr. Hauschka.
Men så skiljer den sig rätt mycket i från alla andra typer av rengöringar också.
Först en beskrivning från Dr. Hauschka
Rengöring för alla hudbilder.
Rengör effektivt, pordjupt och skonsamt.
För klar, rosig hy använd Dr.Hauschka Rengöringscreme morgon och kväll varje dag.
Den milda krämiga sammansättningen är lämplig för alla hudtyper utom mycket känslig hud som istället endast rekommenderas Dr.Hauschka Rengöringsmjölk. 

Mild rengöring med Dr.Hauschka Rengöringscreme morgon och kväll är grunden till en framgångsrik hudvård.
En unik kombination av mandelmjöl och mandelolja löser upp smuts och lyfter bort döda hudceller så att huden kan andas och porstorleken förfinas.
Den krämiga mandelbasen bevarar hudens hydrolipidmantel.
Rengöringscremen stramar också upp porerna, underlättar utrensning och gör huden klarare.
Utvalda örtextrakt som ringblomma, kamomill, johannesört och getväppling har en mild, stärkande och uppfriskande verkan på huden och aktiverar hudens egna rengörande processer och stärker dess struktur.
Den viktiga balansen mellan fett och fukt bevaras och huden får ett friskt och vitalt utseende.
Ingredienser
Vatten, mandelmjöl, utdrag ur getväppling och ringblomma, alkohol, jordnötsolja, vetegroddsolja, utdrag ur kamomill, johannesört och trollhassel, mandelolja, eterisk olja av ros, utdrag ur acerolafrukt, xantan, alginat.
 
Min syn på rengöringen
Först och främst tänker jag berätta om varför jag älskar den här rengöringen.
Ja, jag älskar nog den här rengöringen mer än någon annan ansiktsrengöring jag någonsin har använt mig av till och med ♥
Den är mild men rengör ändå bra utan att torka ut huden, lämnar snarare huden återfuktad.
Porstorleken förfinas verkligen på ett sätt som ingen annan rengöring jag någonsin har använt mig av har lyckats med tidigare.
Den gör så att pormaskar och blemmor försvinner mer och mer ju längre man använder rengöringen.
Till och med när jag har varit dum nog att klämma någon pormask eller enstaka finne har rengöringen lugnat ner detta och gjort att det har läkt snabbare än annars och utan någon medföljande inflammation som jag lätt får när jag annars har pillat med min hy.
Innehållet är som med alla Dr. Hauschkas produkter väldigt rent och fint.
 
Det dåliga
Det enda dåliga med den här rengöringen är egentligen det speciella sättet man ska använda den på och att den inte kan användas runt ögonen (deras rengöringsmjölk passar bra där)
Sättet jag hatar ♠
Det här är nämligen ingen rengöring som du masserar in lätt som en plätt i ansiktet och sköljer av/ torkar av.
Den här ska du klappa in i ansiktet och sedan använda dig av en liksom rullande rörelse i hela ansiktet och återupprepa  2 - 3 gånger innan du sköljer av ansiktet.
Jag upplever flera saker lite problematiskt med detta.
Det första är att man själv ska blanda ut krämen i handflatan med lite vatten och sedan fukta ansiktet innan man lägger på den.
Jag tycker att det är lite svårt att veta hur mycket vatten man ska använda sig av för att få till det bra.
Sedan ska man klappa krämen i från ansiktets mitt och utåt hela tiden.
För mig leder detta till att rengöringen försvinner i mitten av ansiktet och det mesta hamnar vid kanterna av ansiktet, inget bra eftersom mitten av ansiktet inte får någon särskild rengöring då.
En sista sak är att den tar längre tid att använda sig av än andra rengöringar och kan vara lite svår att komma åt med i alla vinklar vrår i ansiktet, som runt näsan till lexempel.
 
Här finns en video som visar hur den används (ser lättare ut än det är)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0