Härlig och enkel hemmagjord ansiktsmask

Det är inte så ofta jag får till det här med att lägga ansiktsmask nu för tiden (orkar inte..) och det är verkligen synd med tanke på vilken stor skillnad för huden det faktiskt kan göra.
Men nu efter att ha tänkt lägga min syrras favoritansiktsmask i si så där två år blev det äntligen av för några dagar sedan :)
Vad jag ångrar så här i efterhand är att jag inte har gjort den här ansiktsmasken tidigare, till och med nu flera dagar efter att jag lade masken märker jag fortfarande att min hy är i bättre skick nämligen.
Den är mindre torr och har finare lyster :)
Ska verkligen försöka lägga den här masken minst en gång varannan vecka.
Så, till det väldigt simpla receptet.
 
♥ Mosa ungefär 1/4 dels Avokado och blanda i hop med ca 1tsk honung.
♥ Massera masken i ansiktet på väl rengjord hud ett tag  och skölj sedan av efter ca 20 minuter.
Klart! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0