Enkelt recept på rengöringskräm

Ja, ibland snubblar man av en slump på något spännande när man googlar efter någonting annat...
I går hittade jag det här receptet på någon hudvårdssida (som jag har glömt adressen till...)
Det som gör mig extra nyfiken på den här rengöringskrämen är att den till skillnad mot en hel del andra jag har hittat verkar bli en bra konsistens på med tanke på att potatismjöl är inblandat.
Låter som ett smart förtjockningsmedel :)
Så, here it comes:
 
Bra rengöringskräm för alla hudtyper
4 msk naturell yoghurt
♥ 4 tsk flytande honung
♥ 4 msk skalat och rivet äpple
♥ 1 tsk vetegroddsolja  (tar nog raps eller avokadolja istället)
♥ 2 tsk pressad citronsaft
♥ 6 tsk potatismjöl (eller lite mer)
 
Blanda ihop och använd! :)
Det stod att den höll sig en vecka i kylskåp, men personligen skulle jag göra en mindre sats och nog inte våga spara den längre än tre dagar i kylskåpet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0