Citron som alternativ deodorant...

 
Nyligen lånade jag boken Stay young naturally  på bibblan, en bok med en massa tips på naturlig hud och hårvård främst i från skafferiet som ska få en att hålla sig ung och fräsch enligt författaren Elena Persson.
Jag blev väl inte så där jätteimponerad av boken, men det fanns väl en del grejer som jag kan tänka mig att testa som jag aldrig har hört om tidigare.
Bland annat så tipsar hon om att gnida en skiva lime eller citron i armhålan som en naturlig deodorant.
Låter intressant! Säkert passar det inte alla och kan nog vara irriterande för den som är känslig.
Googlade lite nu och fick en träff på Detta forum där en tjej skriver så här:
 "Ekologisk citron fungerar jättebra som deodorant. Man pressar citronen, tar en bomullsrondell och gnider in saften under armarna.
 Har hört att detta är en av många brasilianska kvinnors skönhetshemligheter ;) "
 
Någon som testat?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0