Love & Toast lip butter Strawberry fields


Ja, då var det dags för en liten rescension av det här gulliga lilla jordgubbsläppbalsamet i från Love & Toast.
Kunde bara inte motstå det när jag såg det på Åhléns trots att jag lovat mig själv att tillverka ett eget läppbalsam när mitt älskade i från Weleda var slut eftersom jag vet med mig att mina läppar är så kräsna att i princip inga andra läppbalsam än Weledas gör att det funkar utan flagor och sprickor som reaktion.
Det här lappbalsamet har till min förvåning faktiskt funkat :)
Trodde till en början att doften skulle gå mig på nerverna efter ett tag eftersom det doftar ganska sött och jordgubbstuggumiaktigt, men nä då det är ok, tror dessutom att doften har avtagit mer och mer.
Gillar att det är en snäppkork som lock, det och skruvlock tycker jag är bäst.
För att hålla läpparna i bra skick krävs det för mig att jag använder det här ca 4 gånger per dag (den sista gången är ett tag innan jag borstar tänderna på kvällen för att inte tandkrämen ska irritera och torka ut läpparna) till skillnad mot Weledas som endast kräver ett par gånger om dagen ungefär.
Det är ett helt ok vardagsläppbalsam, godkänt enligt min mening, vare sig mer eller mindre och för endast 39kr (Åhléns)

Innehåller: Olea Europaea (Olive) Fruit Juice, Cera Alba (Beeswax), Simmondsia Chinensis (Jojoba) Seed Oil, Butyrospermum Parkii (Shea Butter) Fruit, Theobroma Cacao (Cocoa) Seed Butter, Natural Flavor, Cannabis Sativa (Hemp) Seed Oil, Aloe Barbadensis (Aloe) Leaf, Tocopherol  (Vitamin E), Stevia Rebadiana Leaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0