Ansiktsrengöring som gör mig besviken


Det Lappländska märket C/O Gerd
har jag varit nyfiken på ett tag och köpte därför en av deras ansiktsrengöringar som jag tyckte verkade så lovande eftersom den är tensidfri och gjord för den torra och mogna huden.
Min första känsla av den var riktigt bra eftersom rengöringen visade sig vara en härligt tjock salvkrämsliknande gräddig historia precis så som jag önskar att alla rengöringskrämer vore i konsistensen :)
När jag sedan smorde runt den på torr hy (som det står) slog pepparmyntsdoften till och det alldeles för starkt tyvärr, sedan sved den och isade i ögonen.
När jag väl hade sköljt av den så kvarstod svedan i ögonen och huden blev stram och torr.
Så ,nej det här tycker jag inte var en bra rengöring för torr och mogen hy!
Kan mycket väl tänka mig att den passar för fet hy, men för den som har riktigt torr hy tror jag att pepparmyntan kan svida på huden dessutom :(
Har även testat den på fuktad hy, men inte heller då var resultatet mycket bättre tyvärr...
Men
Eftersom jag gillar att exprimentera och testa andra användningsområden för olika produkter och absolut inte slänga bort dem (om jag inte ger bort dem) så testade jag att använda den som handkräm här om dagen och har sedan gjort det några gånger.
Ha! Till det funkar den riktigt finfint faktiskt! :)

Inci:
Aqua Purificata, Brassica Napus Seed Oil (rapsolja), Ricinus Communis Oil (ricinolja), Potassium Olivoyl Hydrolyzed, Wheat Protein, Cetearyl Alcohol, Glyceryl Oleate, Glyceryl Stearate, Glycerol (glycerin), Butyrospermum Parkii Butter (sheasmör), Cetyl Alcohol (cetylalkohol), Cera Alba (bivax), Glyceryl Caprylate, Cupressus Sempervirens Oil (cypress), Mentha x Piperita Oil (pepparmynta), Parfum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0