Tack!

Tack alla ni för era stöttande och gulliga kommentarer om sockerstoppet! :)
Uppskattar det verkligen.
Har varit ett par dagar nu som har varit extra svåra och tunga, så att börja den här dagen med att läsa fina kommentarer gör att det redan känns lite lättare att klara av den här dagen med.
 
Att gå i affärer och känna doften av allt från nybakade chocolate chip coccies till färska hallonremmar triggar verkligen igång suget på ett sätt som jag inte ens har varit medveten om innan jag slutade med sockret.
Blev väld så såld på lukten att jag inte ens tänkte på den och bara impulsköpte?!?
Till saken hör att jag inte ens är förtjust i t.e.x. hallonremmar och godis av den typen som bara innehåller socker och inget fett, så jag var inte beredd på att lukten av sådana grejer skulle kunna dofta så gott och vara så triggande.
 
Det har blivit mer ostätande än vad det har varit för mig på myyycket länge, särskilt Chevre.
Känns lite som att jag ersätter sockret och chokladen med det.
Det är ju bättre än socker, men i förlängningen kan jag inte äta så mycket ost som jag gör nu eftersom det både blir för dyrt och så mår inte min mage så bra av sådant heller.
Men men, jag är ju fortfarande bara i början av det här sockerstoppet, får försöka att tänka på att det får vara så här nu och att jag kan minska på det här senare i stället.
 
Så, ska träffa min "Psyktant" snart nu (hon är helt klart sockerberoende utan tvekan, hon har berättat om det), idag är en plånboksfri dag, känns skönt och lättande eftersom gårdagen var en dag då jag behövde ha plånboken med mig.
 
Önskar er alla en bra dag!
Ta hand om er!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0