Naturliga utvärtes mediciner...

Något som jag har funderat på är hur andra gör som enbart använder sig av naturkosmetik när de har varit hos en vanlig läkare, gynekolog eller liknande och fått salvor eller krämer utskrivna för eksem/svamp eller någonting annat utvärtes...
Gör ni ett undantag då och godtar dessa krämer med en massa onaturligt skit + evenuellt några bra ingredienser??
Eller hur ser ni på saken?
 
Jag själv försöker alltid komma på ett eget naturligt alternativ innan jag ev hämtar ut någonting på recept.
Kan jag inte komma på något, så söker jag runt på internet.
Ibland går det ju inte att hitta något alternativ så, då hämtar jag ut vad det nu må vara om jag verkligen tror att det är den enda vägen och jag verkligen tror att jag behöver det.
Det brukar dock vara svårare att hitta alternativ när det gäller recept från en gynekolog.
Har googlat en del och försökt hitta gynekologer som jobbar mer alternativt, men det verkar inte finnas?!?
Är det någon som vet någonting mer om det?
 
Näpp, nu måste jag göra mig i ordning för en promenad med far (på besök här i Stockholm sen en vecka tillbaka) bror och en släkting.
Det blir en promenad längs vattnet vid Hagaparken, regnrisk dock :(
Hoppas ni får en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0