Mööööörk choklad

Vet inte ens om jag har testat så mörk choklad som 90%-ig tidigare.
Den här av märket Lindt Exellence köpte jag här om dagen i allafall.
Efter att ha mumsat av den här inser jag att jag måste vara en större chocoholic än vad jag kände till.
Förväntade mig att den skulle vara så bitter att jag aldrig skulle vilja ha mer än ett par rutor...
Men, nä då blev ett antal vändor till skåpet jag förvarade den i (och fler kunde det lätt ha blivit om jag inte hade skärpt mig rejält) inser jag att en sådan här skulle jag nog till och med kunna sätta i mig en hel av i värsta fall.
Lär nog tack och lov aldrig hända eftersom jag blir så uppvarvad och får sådan hjärtklappning av för mycket mörk choklad.
Jag kan dock tänka mig att det här är som Heavy metal för de som vanligtvis bara lyssnar på pop ;)
Inget för alla med andra ord.
Kanske hade den varit för bitter för mig om jag inte slutat med sockret och mjölkchokladen?!? Troligtvis.
Nå väl, finns tydligen en på 99% i samma märke, någon gång ska jag väl testa den med....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0