Avène Thermal Spring Water


Grunden i Avènes hudvård: lugnande, hudvårdande thermalvatten, här i praktisk sprayflaska.
Thermalvattnet består av 100% lugnande vatten direkt från källan i Avène i Frankrike och är rikt på silica som skyddar huden från yttre påfrestningar. Ger snabb lindring vid torr och irriterad hud, och lugnar vid t ex solbränna och mycket torr hud. Rikt på viktiga spårämnen som bl a zink, koppar, selen, järn och silica. Oparfymerad.
Perfekt att spraya över ansiktet efter rengöring, när huden känns torr eller som en allmän uppfräschningen. Kan även sprayas på irriterade hudområden och små skrubbsår för att lugna och lindra.
Avène Thermal Spring Water har vunnit Cosmopolitan Beauty Awards 2010 inom kategorin Hudvård under 200 kr.

Visst låter det bra!?!
Jag har testat detta thermalvatten och kan tyvärr inte hålla med om egenskaperna den sägs ha alls :(
Som svalknande spray funkar den inte bättre än vatten, d.v.s. när sprayen har torkat så känns ansiktet lika varmt igen.
Om min hud har känts torr och jag har sprayat på detta vatten så har resultatet blivit ett ännu stramare och torrare ansikte.
Som ansiktsvatten har jag även testat det och tycker inte att det har gjort mer än vad vanligt vatten hade gjort, d.v.s. ingenting!
För mig är det här rätt och slätt bara ett dyrt vatten som jag lätt kan vara utan!
Tråkigt men sant! :(
Har även testat ett liknande sprayvatten i från Vichy som jag fick som gratisprov , inte heller detta var något för mig...något mindre uttorkande bara.
Finns det verkligen sådana här vatten som håller vad de lovar?!?
Någon som prövat något bra kanske?!? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0