Bye bye Sugar!


Nyårslöften någon?
Jag brukar inte ge några, försöker hela tiden med en massa i stället...
Men, nu ett undantag som jag verkligen ska försöka gå in för så mycket mer.
Sockret, ja då främst all denna mjölkchoklad jag proppar i mig.
Det ska gå, det kommer att gå!
Det här ska bli året som jag drar ner på det så jäkla mycket!
Varje gång jag inte köper en chokladkaka el liknande som annars så ska jag lägga undan en tia åtminstone.
En tia här och där kan bli mycket, sen ska jag göra något trevligt av de pengarna...vet inte vad nu bara...
Well, jag vet som så många andra att socker inte är något bra vare sig för kroppen, tänderna eller huden på en himla massa sätt.
Men det är några grejer som gör mig mer taggad än någonsin nu och som har bosatt sig permanent i min skalle.

 Det är detta:

♦ Man tål solen sämre (Jag som är så hypersolkänslig...undrar om det kan bli bättre?!?)

♦ Huden åldras snabbare/man blir rynkigare men även hela kroppen/insidan åldras snabbare

♦ Min mage mår mycket bättre (vems gör inte det?!?)

♦ Får färre pormaskar och allmänt finare hy (påverkar mer än vad man tror)

Men liite mörk (minst 70%) nyttigare choklad varje dag tänker jag inte lägga av med, helst då raw riktigt nyttig choklad :)
Som denna:


Clearlife.se

Trackback
RSS 2.0