Melissa Daycreme Dr Hauschka


Här har vi Dr Hauschkas nya ansiktskräm Melissa daycreme och min nya lilla vän som jag hoppas fortsätter vara min vän tills tuben är slut till skillnad mot så många andra krämer, men den verkar riktigt lovande efter en veckas användning :)
Så vad är nu detta för ansiktskräm då?!?
Så här besrivs krämen på melissadaycream.se
Melissa Day Cream
ger en harmoniserande dagvård som behandlar de särskilda behoven hos blandhy. Den hjälper huden att återskapa en balans mellan de alltför feta och alltför torra områdena. Fokus ligger på att stärka balansen. Dr.Hauschka Melissa Day Cream tar effektivt hand om känslig blandhy med tendens till rodnad, lätta blemmor samt även lätt inflammerad hy.

Dr.Hauschka Melissa Day Cream:
  • stödjer huden att återfå sin naturliga, hälsosamma balans
  • jämnar ut hyn och motverkar glansighet 
  • harmoniserar och reglerar obalanser 
  • lugnar irriterad och rödflammig hy 

Denna balanserande dagcreme med stärkande extrakt av trollhassel och vitaliserande tusensköna förfinar huden och ger huden en mjuk och len känsla.

Ingredients: Water (Aqua), Helianthus Annuus (Sunflower) Seed Oil, Alcohol, Glycerin, Manihot Utilissima (Tapioca) Starch, Cocos Nucifera (Coconut) Oil, Glyceryl Stearate Citrate, Melissa Officinalis Flower/Leaf/Stem Extract, Arachis Hypogaea (Peanut) Oil, Simmondsia Chinensis (Jojoba) Seed Oil, Prunus Armeniaca (Apricot) Kernel Oil, Anthyllis Vulneraria Extract, Bellis Perennis (Daisy) Flower Extract, Tropaeolum Majus Flower/Leaf/Stem Extract, Hamamelis Virginiana (Witch Hazel) Bark/Leaf Extract, Cetearyl Alcohol, Triticum Vulgare (Wheat) Bran Extract, Daucus Carota Sativa (Carrot) Root Extract, Fragrance (Parfum), Citral*, Limonene*, Geraniol*, Citronellol*, Linalool*, Hectorite, Lysolecithin, Xanthan Gum, Coco-Glucoside, Zinc Oxide (CI 77947).

*component of natural essential oils.

Min upplevelse
Det här är en medeltjock ansiktsräm
som återfuktar bra men utan att kännas särskilt fet.
Den går lätt in i huden utan att lämna någon blank yta, men där emot en fin lyster.
Min hy blir lugn, vilket är väldigt ovanligt att någon ansiktskkräm jag prövat gör...ca 95% av alla krämer jag testat har fått min känsliga hy att blossa/svida eller bränna obehagligt, men inte denna :)
Krämen doftar härligt citronmelissaktigt men utan att för den sakens skull dofta för mycket eller störande eftersom doften försvinner rätt snabbt efter insmörjningen, jättebra tycker jag eftersom risken finns att man tröttnar på en doft som ligger kvar i näsan var eviga dag en längre tid.


Någon mer som testat den?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0