2 likvärdiga återfuktande ansiktsvatten



Eco Cosmetics freshener
Innehåll: Aqua, Citrus Aurantium Amara Flower Destillate*, Olea Europaea Extract*, Sorbitol, Alcohol, Sodium Hyaluronate, Parfym (eteriska oljor), Limonene, Linalool, Citronellol * Från kontrollerade ekologiska odlingar

o.n.e Skintonic
Innehåll: Aqua, Citrus Aurantium Amara Flower Destillate*, Olea Europaea Extract*, Sorbitol, Alcohol, Sodium Hyaluronate, Aroma

Som ni kanske ser så har de exakt samma innehåll förutom att o.n.e inte skriver ut vad det är för typ av doft/eteriska oljor den består av..
Men det skiljer sig lite åt ändå.
Eco cosmetics känns mer koncentrerat och starkare...irriterar om jag inte fuktar en bomullstuss och tar en aning på sen.
o.n.e koncentrerat det med och det behövs bara några droppar på fuktad bomull, men min hud blir inte irriterad alls av detta..
Båda är ovanligt bra fuktgivande, något som jag letat efter länge och inte har hittat innan jag testade dessa...
(Har testat Roshydrolat, Dr Hauschkas ansiktsvatten m.f.l)
Pris båda kostar någonstans runt 70-90kr.
Doft: båda luktar fräscht, jag föredrar dock Eco cosmetics, o.n.e. är lite för söt doft på.
Mitt minus till båda dessa ansiktsvatten är dock att jag får pormaskar/sämre hy av dem :(
Så nu undrar jag verkligen om det finns några ansiktsvatten för känslig hy som är återfuktande men inte ger sämre hy?!?
Någon som vet????


Kommentarer
Postat av: Ellen

Ja, det vore ju verkligen toppen om det existerade. Men jag tänker som att det på något vis är svårt att få ihop. Som jag ser det skall ansiktsvatten stänga till porerna efter rengöringen (som teoretiskt åtminstone bör ha öppnat porerna för att få bort all skit som samlats där). Om du då kombinerar "tillstängning" och återfuktning blir det väl att det som återfuktar även går in i porerna. Och så får man pormaskar. Ja, jag är ju ingen expert. Det man vill ha är ett ansiktsvatten som just stänger till porerna men utan att torka ut hyn. Inte så himla lätt att hitta heller.



Kram

2010-10-03 @ 16:17:18
Postat av: Ellinor

Prova WISE ansiktsvatten, de innehåller mycket mjölksyra och tång. Jag får också lätt pormaskar av ansiktsvatten som är för återfuktande, men med wise har det inte varit så. Huden blir jättemjuk:)

Ha en fortsatt fin söndag!

/Ellinor

Postat av: Ellinor

Prova WISE ansiktsvatten, de innehåller mycket återfuktande tång och mjölksyra. Jag får också lätt pormaskar av ansiktsvatten som är för återfuktande, men med wise blir det inte så. Huden blir jättemjuk och len:)

Ha en fortsatt fin söndag!

/Ellinor

Postat av: Elisabeth

Jag upplevde också att min hud blev sämre när jag använde ett ansiktsvatten från Estelle&Thild och att pormaskar och finnar blev röda. Tyvärr har jag inget tips på något bra ansiktsvatten.

2010-10-10 @ 10:16:52
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: Estelle

Ellen



Det råder nog lite olika meningar om det där med ansiktsvatten, att ansiktsvatten ska stänga till porerna vet jag inte riktigt om jag håller med om eftersom man oftast använder ansiktsvatten som förberedelse innan ansiktskräm/olja och då låter det ju konstigt om huden ska bli stängd inför återfuktningen?!?

Jag ser det mer som att ansiktsvattnets huvudsakliga uppgifter är att återställa hudens phvärde efter rengöring och vatten som har fel ph-värde.

Sedan att det tar bort eventuella rester av rengöringen.

Sedan får det väääldigt gärna återfukta också.

Särskilt om man kör Dr Hausckas filosofi/metod som går ut på att man inte ska använda någon kräm på natten (Du känner säkert till det, men läs annars på Dr Hauschkas hemsida).

Har testat deras ansiktsvatten, men det är nog det mest stramande/uttorkande jag har testat tyvärr :(



Kram

2010-10-17 @ 11:15:52
URL: http://tankarsombankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0