Solskyddade läppar tack!


Huden på läpparna är tunnare än någon annanstans på kroppen och är därför extra känslig för olika typer av problem.
Dessutom innehåller de väldigt lite melanin, vilket gör att de tål solen extra illa.
Mina läppar klarar sig bra med ett naturligt läppbalsam (helst det från Weleda) hela vintern lång, men sen när solen börjar bli starkare och starkare börjar de bli torra och svida.
Ändå har jag inte använt något solskydd för läpparna under hela mitt liv!
Ja, ni läste rätt HELA MITT LIV!
Nu tänkte jag att det var dags =)
Har letat runt lite men har haft svårt att hitta något naturligt förutom detta:
Crabtree & Evelyn Naturals lip balm spf 8

Så här står det om det på Accesora.se (där det kostar 95 spänn)


Cocoa Butter & Cardamon Lip Balm - Spf 8

Ett rikt, mjukgrande läppbalsam med cocoa butter och bivax, plus zinc oxide för att ge solskydd Spf 8. Mineraler (mica, iron oxide, titanium) ger läpparna en lätt touch an färg och glans.
Innehåller inte mineralolja, parabener, paraffin propylene glycol eller syntetiska färger. Ger lätt, naturlig glans.

Inte särskilt hög solskyddsfaktor men men....tipsa mig gärna om andra!!!
Någon som har testat detta förresten?
Själv ska jag ta mig förbi deras enda "vanliga" butik på Kungsholmen här i Stockholm inom de närmaste dagarna.



Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Jag vet att Korres har ett antal naturliga läppbalsam med SPF 15, du kan försöka titta in på eleven.se och se om de finns kvar ännu :)

2010-09-04 @ 19:48:42
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: Estelle

Tack för tipset Elisabeth :)

Tyvärr är inte Korres ett märke jag tycker är tillräckligt rent/naturligt.

2010-09-05 @ 13:21:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0