Min nya ansiktskräm

Nu har jag slagit till på en ny ansiktskräm (efter att ha testat den i en vecka med prov från Kicks)
Weleda Iris moisture cream.
Den känns mild mot min känsliga hud trots att den innehåller eteriska oljor =)
Lagom fet och fuktgivande, ja inte särskilt fet....finns en mer närande variant Iris daycreme.
Tidigare har jag bara testat Weleda mandel ansiktskrämen som ska vara för både känslig och oren hy och är helt utan eteriska oljor.
Den var jag besviken på eftersom den var för fet, fick en glänsande hinna på huden av den och så täppte den till huden...
Det enda bra med den var att jag inte reagerade på den.
Något för en torrare känslig hud skulle jag säga.



http://www.weleda.se/hudvaard/ansiktsvaard/

Vad använder du för ansiktskräm då?
Någon erfarenhet av Weleda?
Jenny, hur går det med Origins? *n*

Glömde....Kicks har ju 20% rabatt på alla Weledaprodukter månaden ut =)


Kommentarer
Postat av: Erica

Hej,



Detta har inte alls med Weledainlägget att göra, men jag hittade till din blogg tidigare idag och...jag vet inte vad jag ska säga, men det är som att det är jag som har skrivit dina ord. Jag kämpar dagligen med min ångest, är inskriven på Stockholms Centrum för Ätstörningar - än så länge endast psykoterapi och på fredag mitt första dietistmöte men hoppas på att jag kommer med i nästa omgång av Luna. Jag har tidigare ätit antidepressiva och ska till läkaren i veckan för att se om jag inte behöver börja igen, jag har precis som du bara kämpat emot i flera år (fem) för att slippa äta dem. Men jag kanske måste acceptera att jag behöver dem. Livet kanske inte ska vara ett långt streck med dalar och när det inte är dalar så är det ett vaakuum.

Läste din profil och det är även där som om jag skulle ha skrivit det, vi är dessutom lika unga :)



Vill bara säga att det är skönt att få läsa om någon som tänker och kanske mår som jag. Så tack.



Kram.

2010-02-17 @ 10:20:31
Postat av: Tankar...

Hej! Välkommen hit =)

Vad bra att du tycker att det är skönt att känna igen dig och läsa min blogg =)

Jag är mest rädd att skrämma bort folk med mitt skitmående och nämner det därför inte så mycket som jag skulle kunna ha gjort.

Hur hittade du hit förresten?

Jäkligt trist att du också mår dåligt där emot...det önskar jag verkligen ingen! (eller m..ja...typ någon som Saddam Hussein el Bin Laden i så fall)

Nä, man måste nog acceptera att man behöver mediciner i bland trots allt...

Jag har i allafall kommit fram till att jag hellre skulle äta mina piller livet ut än att någonsin må lika helvetiskt som utan dem, men självklart hoppas jag att jag ska kunna fixa mitt liv utan dem senare.

Hoppas att du får bra hjälp på Stockholms center för ätstörningar.



Du har ingen blogg?

2010-02-17 @ 15:41:34
Postat av: Erica

Hej,



Jo, det har jag faktiskt. Försöker skriva där då och då, ibland blir det mer, ibland mindre.

Jag hittade till dig via Anna Ritar, du hade skrivit en kommentar om att även träning kan bli farligt om det blir ett beroende, och jag kan inte annat än att hålla med.



Som sagt, det kanske bara är att acceptera att jag behöver en flytväst i form av medicin. Hur länge har du knaprat antidepressiva och får jag fråga vilka du äter?

2010-02-17 @ 22:46:15
URL: http://frokenjulian.blogspot.com
Postat av: Tankar...

Jaha Anna Ritar som ritar/målar så grymt att man själv känner sig som sämst i världen på det typ...

Eh...vet inte riktigt hur länge jag har knaprat mina Cipralex nu faktiskt, men det är det längsta någonsin jag ätit antidepp...ca 4år tror jag.

Har ätit Fontex/fluoxetin i ett par omgångar tidigare också.

Vad hade du för sort då? och hur länge tog du dina?

2010-02-18 @ 16:55:58
Postat av: Jenny

Det går jättebra med Origins! Min hud gillar det. Jag får fortfarande utslag och sånt ibland men jag vet inte om det är något som går att fixa utifrån, tror det handlar om vad jag äter och hur jag mår annars och så. Enda nackdelen med Origins är att det luktar så starkt...jag tycker inte det luktar illa direkt men jag har fått klagomål från pojkvännen....

2010-02-18 @ 21:42:30
Postat av: Erica

Hej,

Nej, jag hade inte sett ditt svar om Cipralex :)

Jag åt Fontex, och sedan Fluoxetin, i ett och ett halvt år totalt. Jag gjorde det stora misstaget och slutade för att jag mådde "bra" och inte ville äta längre, det kändes som ett misslyckande. Vad var jag och vad var medicinen? Sedan dess (slutade januari 2006) så har jag gått upp och ner i mitt mående, eller in och ut ur depression är ett annat sätt att säga det. Har fått Fluoxetin utskrivet en gång under dessa år men valde att inte hämta ut det för att jag var rädd.

Hur kommer det sig att du bytt från Fluoxetin till Cipralex?



Har höjt dosen idag, är ju fortfarande under upptrappning, och vill inte veta hur mycket jag kommer att kallsvettas under de nästkommande nätterna/veckorna...

2010-03-01 @ 10:03:24
URL: http://frokenjulian.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0