Testresultat Logona Fri...

I`m not dead yet!
Även om det har varit på gränsen, ja åtminstone har det känts så den senaste tiden...
Gjorde misstaget att tvätta håret i förrgår, höll på att svimma av utmattning sen och blev livrädd =(
Ja febern och vrålförkylningen har fortfarande sitt hårda grepp om mig den jäkeln! Fuck it!
Det har gått lite upp och ner och jag hoppas i allafall att det är lite bättre i dag, men jag vågar knappt skriva det här eftersom jag är rädd att det ska bli sämre igen då...huuuga!
Mitt sikte är inställt på att gå till terapeuten i morgon, har ju inte varit där på en vecka nu...
Hoppas med andra ord att jag är så pass bra i morgon.

Jag har förresten testat den ena av de oprafymerade ansiktskrämerna jag nämnde nyligen, i lite över en vecka har jag testat denna:



Mitt omdöme då:
+ Bra fuktgivare
+ Icke irriterande
- Gör mig för blank (fet?!?) i ansiktet
- Lite för fet för min blandhy och ger mig lite kass hy.

Säkert en ansiktskräm som passar en känslig hud mer åt det normala/torra hållet, men nej inget jag tänker investera i......

TIPS!
Beställde provburk av den här och två andra (ej testat än) från http://www.simplypure.se/
Super att man kan beställa prover där om man inte an få tag på prover på stan och så =)
Man får en liten plastburk, kostar mellan 10 och 30kr provet ungefär.
Den här från Logona kostade 10kr!
Sen är det postens frakt som gäller.

Kommentarer
Postat av: Miss Angst

Synd att inte krämen riktigt funkade för dig (kanske passar som nattkräm då det spelar mindre roll om man är lite blank i hyn). Men toppen bra idé att kunna beställa små prover! Lily Lolo som gör mineral makeup har också det för deras puder och concealers osv. Det är alltid bra när man kan testa innan man köper.



Hoppas du blir bättre till i morgon!

Kram

2010-04-25 @ 14:48:13
Postat av: Estelle

Japp, det är skitbra =) Tikei har också prover på sitt mineralsmink och så.

Eftersom du inte använder någon naturlig solsyddskräm i ansiktet, vad använder du för något?

Intressant att veta ändå...är ju som sagt så svårt med solskydd.

Kramar!

2010-04-27 @ 14:03:44
Postat av: Miss Angst

Jag har nog aldrig skaffat någon solkräm speciellt för ansiktet tror jag, ja kanske för jätte länge sedan i så fall. Jag har använt solkyddskräm för kroppen i fejset också. :-) Oftast "Ambre Solaire" av Garnier eller Nivea i praktisk sprayflaska. Men jag använder egentligen aldrig solskydd när jag bara går ute på stan. Det är framförallt om jag ligger/sitter och solar. Men nästa gång jag skaffar blir det definitivt en mer naturlig variant. Vet bara inte vilken ;-) Håller dig underrättad.

2010-04-27 @ 18:21:11
Postat av: Miss Angst

Den här jättebra hemsidan (jag kollar väldigt ofta ingredienserna i mina skönhetsmedel där) skall tydligen snart komma med en artikel om bl.a solskydd: http://www.cosmetic-check.com/ Kan vara värt att kolla.



Sante Naturkosmetik har tydligen solskyddskrämer som är garanterade utan nanopartiklar. Skall finnas en version för ansiktet med SPF20. Sedan finns det ju en hel del utländska märken som jag inte tror finns i Sverige. Men det kan ju vara lite problematiskt att få skickat till Sverige - väldigt dyr porto osv. - förutom att de sajter jag hittat inte är på Svenska (eller Engelska) ;-)



2010-04-29 @ 14:55:15
Postat av: Estelle

Tack så mycket för tipset =)

Ska definitivt hålla ögonen öppna efter den artikeln om solskydd.

I övrigt tycker jag att den här sajten har bättre och mer information:

http://www.cosmeticsdatabase.com/



Santes solskydd an jag inte hitta på någon svensk sida alls, kan du?

Jag funderar nog ändå på att beställa i från England troligtvis, snackade med en tjej i veckan som brukade beställa hudgrejer där i från och menade att det inte var särskilt dyr frakt och så, inte för länder inom EU.

2010-05-01 @ 11:48:20
Postat av: Miss Angst

Den sajten du kollar är inte dum heller. Den har väl som du säger mer information. Jag tycker egentligen att båda sajterna kompletterar varandra. Vill man få djupgående info om något ämne eller så kan man gå in på cosmeticsdatabase och vill man bara kolla hastigt utan att behöva läsa igenom en massa kan man kolla den andra. :-)



Jag har inte sett Santes solskyddsprodukter på någon svensk sajt heller. Men på deras hemsida (sante.de) bl.a. ser man att det skall finnas. Kanske i någon butik? Jag tror det är Crearome som importerar till Sverige. Du kanske kan maila dem och fråga. Annars finns det säkert någon bra Engelsk hemsida du kan beställa ifrån.



Förresten vilka solskyddsprodukter har du testat och vad har du tyckt om dem? Jag fattar att de inte helt funkat för dig eftersom du letar efter nya märken men det vore intressant att veta för och nackdelar med de du provat.



Kram.

2010-05-02 @ 18:57:16
Postat av: Estelle

Ja, kanske mailar Crearome då, får se...

Helst vill jag nog ha tag i någon riktigt hög solsyddsfaktor, då kan man ju snåla med mängden lite utan att solsyddsfaktorn riskerar att bli för låg =)

Visste du att de rekommenderas att smörja in ansiktet med en hel tesked kräm för att uppnå den solskyddsfaktor som är angiven?!?

Undrar verkligen om någon gör det?!?...är ju hur mycket som helst.

Jo, jag har ju prövat några stycken solskydd..

Återkommer med vilka jag har prövat (de jag minns)och för och nackdelarna med dem i en bloggpost snart i stället.

Kram

2010-05-03 @ 21:28:00
Postat av: Miss Angst

Jo, jag har hört att man måste ha på ganska mycket solkräm för att det verkligen skall skydda. Jag tycker att kvantiteten man vill smörja på beror på texturen på krämen, om den är tjock eller inte, hur mycket den återfuktar huden osv. Ibland har man ju haft vanlig kräm på tidigare på dagen och då blir det ju väldigt fett om man dessutom skall ha på en massa solkräm. Det är ju inget kul om det lägger sig som ett tjockt fett lager!



Hittade det här : http://www.naturisimo.com/products_brief.cfm?type=SPF%20and%20Self%20Tan&skincare=1

Kanske finns något där som kan vara intressant?



Ser fram emot ditt inlägg om solskydd :-)

Kram

2010-05-04 @ 11:56:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0