Ansiktsrengöring av havregryn


Kampen för att lugna ner min superkänsliga hy går vidare.
Nu ser min rutin ut så här:

Morgon:

Tar lite  ansiktsvatten (recept längre ner) på en bomullsrondell och stryker över ansiktet.
Medan huden fortfarande är fuktig smörjer jag in mig med en blandning av Urtekrams oparfymerade bodylotion och kallpressad ekologisk Avokadoolja (som jag blandar i hop i handen)

Kväll:
Häller lite finmixade ekologiska havregryn i ett snapsglas, häller över lite uppkokt vatten.
Rör om och låter stå i ca en kvart.
Tillsätter sedan 1 tesked kallpressad ekologisk rapsolja och rör om.
Sedan smetar jag runt röran i ansiktet en stund och tillsätter mera vatten om röran är för tjock.
Sköljer av.
Använder sedan samma ansiktsvatten och kräm som på morgonen.
Klart!

Ansiktsvatten som återställer hudens eget Phvärde
2.5dl vatten (uppkokt och svalnat är bäst)
1 tsk ekologisk äppelcidervinäger

Häll i en glasflaska/burk och skaka om, håller ca en vecka i kylskåp.

Ska köra det här i en vecka nu och se hur det känns!
Mycket mildare kan det väl knappast bli i allafall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0