Chlorella ansiktsmask

Ja eftersom jag faktiskt har Chlorellapulver hemma (en alg som anses vara en av världens näringsrikaste) så tänkte jag testa att göra en ansiktsmask av pulvret...
Det smakar nämligen så jäkla äckligt att jag har väldigt svårt att få i mig det särskilt ofta.
Bajs skulle jag banne mig säga att det smakar.
Anna Skipper brukar blanda Chlorella i sina drinkar, nu förstår jag varför deltagarna i "Du är vad du äter" grimaserar och håller för näsan när det dricker dem ;)

Sökte lite på nätet och hittade slutligen ett recept som en amerikansk tjej var väldigt nöjd med =)
Here it comes:

Chlorella ansiktsmask

♦ Ca en halv tsk honung
♦ Ca en tsk tosenvatten (går bra med vatten om du inte har)
♦ En halv tsk Chlorellapulver

Blandas i hop och smetas på i ansiktet, hon hade den på i en timma och upplevde att porerna krympte, att masken gav mycket fukt och ev finnar minskade och var nästan borta dagen efter.

Ska jag testa i kväll!! =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0