Weleda Mandel, det enda för min känsliga ansiktshy!



Japp! Måste bara tipsa om Weledas Mandelserie för ansiktet ♥
Eftersom jag har väldigt känslig hy gav jag deras rengöringsmjölk och ansiktskräm en chans efter att ha konstaterat att den är helt parfymfri förutom att den är gjord för känslig hy.
Många ansiktsprodukter för känslig hy brukar ofta innehålla, kamomill, lavendel m.m som anses lugnande....
Inget som funkar för mig i allafall, jag reagerar direkt med blossande och svidande hud då.

Det finns två olika ansiktskrämer att välja mellan dessutom =) En lättare och en fetare, allt efter behov.
Själv använder jag den lätta eftersom jag har blandhy och är rädd att jag lättare skulle få finnar annars...dessutom är det ju inga minusgrader ute längre, så den är tillräcklig tycker jag.

Så, har du testat det mesta för din känsliga hy och inte den här serien....ge den en chans!
Finns ofta i småprovförpackningar i hälsokostbutiker som man kan köpa för 10-20kr eller i bästa fall få!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0