Fram med gitarren!

Nä, nu ska banne mig gitarren fram ur hallgarderoben och nya strängar köpas (de nuvarande trasiga vaknade jag skrämt av att de small av mitt i natten för några år sedan )

Här ska läras Kentlåtar och annat bra = )
Kollade in några forum precis och de tipsade om att dessa Kentlåtar är lätta:

Utan dina andetag
Rödljus 2
En helt ny karriär
December

Mmmm....kul kul, de vill jag kunna, men också Våga vara rädd och Ingenting, men de är nog svårare så de får jag nog
vänta ett tag med.

Nu gäller det "bara" att plocka fram tålamodet också, inte det lättaste alltså!
Var ju trots allt över fem år sedan jag plonkade lite på gitarren, då gick jag en lite nybörjarkurs som jag tyvärr kände mig tvungen att avbryta eftersom jag skaffade mig en liten hundvalp som behövde min tid.
Well.....en ny kurs i höst ska det nog bli har jag tänkt mig nu.

Om någon kan några lätta nybörjarlåtar i pop/rockgenren så får ni gärna tipsa mig om dem!








Kommentarer
Postat av: victoria

Åh, vad roligt! Jag vill också! Men det ser ut att göra så ont för fingrarna när man drar dem på strängarna sådär.



Kent - utan Dina Andetag är ju typ underbaraste underbara! Den måste du ju lära dig alltså. :P

2008-06-11 @ 11:38:52
URL: http://svartvitlila.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Jag har redan lagt till den, under profilbilden och sökrutan, men jag gjorde den transparant så den är rätt osynlig

2008-06-11 @ 13:26:27
URL: http://bioluminescence.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Eric Clapton. "Before you accuse me, take a look at yourself" (eller vad den nu heter). Den enda låt - förutom Lilla Snigel - jag kan spela på gitarr. ;)

2008-06-11 @ 22:52:50
URL: http://redseal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0