Sheasmör me love!

Rent sheasmör har jag använt ett tag nu och är helt såld på det! ♥
Brukar smörja in händerna med det varje kväll innan jag går och lägger mig och vaknar sedan med babylena händer på morgonen = )
I bland smörjer jag in t.e.x benen med det också och får lika fint resultat.
Det enda negativa med Sheasmöret är att det inte går in särskilt snabbt i huden, så man får låta bli att ta i något eller klä på sig på ett tag....
Det finns att köpa i vissa hälsokostaffärer och via Crearome t.e.x


♣ Lite fakta om Sheasmör ♣

Det har antiinflammatoriska egenskaper och stimulerar hudläkning vid småsår, bristningar och sprickor, bra även vid eksem.
De flesta människor tål sheasmör/sheasmörsoljan väldigt bra. Genom sin fettsyresammansättning, skyddar smöret/oljan huden mot irritationer som uppkommit av till exempel kemikalier.
Smöret kan användas som det är på huden över hela kroppen och har fantastiska mjukgörande egenskaper, huden blir underbart mjuk och smidig.
I Frankrike, säljer man rent sheasmör under namnet karitésmör, för användning direkt på huden. 
Smöret är även bra att prova vid stukningar, muskelvärk och reumatism.
Fettet har använts i Afrika i tusentals år som både matfett och till skydd mot uttorkning i sol och vind.



Sheanötter

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Jag önskar att jag bodde i en större stad när jag läser om vad du handlat, jag vill också ha sheasmör (och vill inte beställa på nätet)

2008-06-06 @ 19:11:18
URL: http://bioluminescence.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Jo jag har lärt mej det lilla jag kan hos designadinblogg

fast mn känns iaf lite somrigare när jag bytte färger, jag sökte på färgschema på google så jag skulle få färger som passar iaf

2008-06-07 @ 21:12:45
URL: http://bioluminescence.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0