Gratis, goda och skitnyttiga...



Yes, äntligen är blåbären i "min" skog nästan mogna =)
I dag hittade jag ett riktigt bra blåbärsställe dessutom, så bort med er alla tanter och gubbar för de blåbären ska jag ha!
Mina mina, my precious little ones ;)
Små jättenyttiga och goda bär som dessutom är gratis får man ju inte tag på varje dag precis.
Perfekt för mig som har ständigt kass ekonomi dessutom.
Ut och plocka du också säger jag bara, men rör inte i min skog ;)

Lite om blåbär

♣ Blåbär är något av det nyttigaste man kan äta.

♣ Blåbär är mycket rika på antioxidanter av typen antocyaniner (antocynerna är det som ger blåbären deras blåa färg)

♣ Studier visar att  antioxidanterna i bären kan bromsa åldrandet, men även reparera åldersrelaterade skavanker och åkommor.

♣ Blåbär ökar blodcirkulationen.

♣ De bidrar till att förbättra hjärnfunktionen och bekämpa ögonsjukdomar.

♣ Stärker hudens collagen och förbättrar huden.

♣ Färska blåbär är bra mot förstoppning, kokta är bra mot diarre´.

♣ Blåbär har  antiinflammatoriska och antibakteriella egenskaper.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0