Godis för fnasig hud och risigt hår

Ansiktshyn, händerna och håret tar verkligen extra stryk och blir lätt torra så här vintertid, med några enkla och billiga knep så gör du det hela så himla mycket bättre.



Olja, kallpressad Rapsolja

Det är den absoluta favoriten för min hud i alla fall.

Jag har prövat en himla massa olika oljor till ansiktet innan jag hittade rätt till den Kallpressade Rapsoljan (Rapsolja som inte är kallpressad funkar inte alls lika bra eftersom den inte tas upp lika lätt av huden)


Jag använder nu mera alltid någon ansiktskräm med ingredienser enbart ifrån växtriket eftersom jag upptäckt att de är överlägsna andra "vanliga" krämer som oftast både innehåller plaster och petroleumprodukter som täpper till porerna och gör huden illa på sikt.


På vintern brukar jag blanda min ansiktskräm med lite rapsolja (nuvarande av märket Alg-Börjes, bli inte avskräckt av det töntiga namnet =) i handflatan och sedan smörja in min nytvättade och lätt fuktiga hud med det.

Superlätt och billigt att ha en flaska Rapsolja i kylskåpet som man även kan ha till att blanda bodylotion med och ha i matlagning.


Håret


Eftersom jag aldrig orkar använda balsam (har förresten inte hittat något balsam som är bra) så använder jag Jojobaolja efter att jag har tvättat håret i stället.

Ta lite Jojobaolja i handflatorna och krama in i topparna på fuktigt handdukstorkat hår, ta sedan en kam eller borste som du bara drar igenom topparna.

Klart!

Håret blir jättelätt att reda ut, glansigt och för mig blir det till och med vågigt och fint.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0