Dags att tvinga i gång kreativiteten...


Kreativitetsboken jag skickade efter har inte kommit än, men jag har ändå kommit på en början till att lösa mina kreativitetsproblem och komma i gång lite på egen hand.

Till exempel
 så ska jag inte tillåta mig själv att titta på något mer avsnitt av PrisonBreak innan jag har tvingat mig själv att måla/eller teckna något seriöst menat.
En liten morot att ha PrisonBreak som belöning med andra ord =)
Detta kan man ju överföra på alla möjliga saker som man gillar.
Är ju bara att välja något som man inte får göra innan man har gjort det som man inte får gjort annars.
(Bara och bara förresten, sååå lätt är det väl inte....men i allafall värt att försöka med)


Sedan ska jag även ha som vana att alltid ha papper och penna framme att klottra/teckna på när jag pratar i telefon.
Det hade jag alltid förr, kände mig till och med handikappad om jag inte tecknade under ett telefonsamtal.
En sak som är jäkligt bra med att teckna under ett telefonsamtal är att det knappt går att ha prestationsångest då eftersom man inte hinner tänka så himla mycket på vad man gör eftersom man ju måste hänga med i samtalet också.
Många gånger har resultatet varit ganska bra på grund av detta =)


En annan sak som är jäkligt bra med telefontecknande är att de samtal som är trista/jobbiga på något sätt blir lite bättre =)

I morgon börjar jag!

Kommentarer
Postat av: H

hey, jag snubblade förbi din blogg och tänkte dela med mig av ett tips... hittade ett superlarvigt - men väldigt effektivt! - tips i en damtidning (tydligen inspirerat av nån halvkristen men helkänd amerikans tant): varje morgon när du vaknar: skriv tre handskriva ark i ett blick. obs det handlar inte om att skriva bra utan bara att skriva, skriv ner vad som helst som poppar upp i huvudet. jag lovar - det funkar! man får liksom igång hjärnan och det blir lättare att komma igång med att rita eller vad man nu ska/vill. och sen hade samma amerikanska tant ett till tips; boka en timme varje vecka då du har ett "kosntsnärsmöte" med dig själv; går på utställning, går och kollar in en fin plats, ser en inspirerande film etc. ensam och med öppet sinne. båda dessa har funkat för mig. lycka till!

2008-01-23 @ 14:58:25
Postat av: Tankar som bankar

H

Tack så hemskt mycket för tipsen! =)
Jättegulligt av dig att dela med dig till mig.
Jag ska absolut pröva!

2008-01-23 @ 18:51:51
URL: http://tankarsombankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0