Något

Något ska banne mig hända i dag i allafall!

Ja, jag ska iallafall äntligen ta mig i väg till en färgbutik och köpa med mig minst en burk med färgprov så att jag någon gång kommer någonvart med mina planer på att måla om sovrummet (mja.....egentligen ett litet matrummet, men jag sover där eftersom jag bor så litet)

Ända i sedan jag flyttade in här för ca 3 år sedan har ju tanken liksom funnits på det...

Handling handling ska det bli nu.......inte bara tankar!!!

Grejen är att jag har haft så enormt svårt att bestämma mig för någon färg och jag ändrar ju mig så lätt och fort dessutom...

En annan svårighet är årstiderna, det jag menar är: den del av året när det är varnare och soligare känner jag ju alltid för mer svalare, svalkande nyanser i blå toner, medan jag känner för betydligt varmare toner åt det röda resten av året och man kan ju liksom inte måla om en gång i halvåret.......

Efter att ha funderat på olika lila nyanser, swimmingpoolturkos och djupt mörkröd så har jag slutligen kommit fram till att det nog blir någon lila eller mörkare klarblå nyans.

Anledning : Väljer jag en lila nyans så kan den ju inehålla både varmt och kallt och kan förhoppningsvis trivas med den året runt.
Blå är en bra färg eftersom den är lugnande och kanske skulle få mig med mina sömnproblem att lugna ner mig liiiite i allafalll.

Well......till färggubben på Odengatan blir det nog även om det är en bit.......gillar ju honom så.
Första gången jag var inne hos honom tänkte jag efteråt att jag önskat att jag hade en pappa som honom.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0