Hellsongs

Jag är inte den som brukar gilla covers, tycker oftast att det känns så B, som om artisten/gruppen verkligen inte har något eget att komma med och måste efterapa och tjäna pengar på vad någon annan har gjort.

De flesta covers jag har hört har dessutom varit så lika orginalet att jag verkligen inte fattar vad vitsen med att göra en cover på låten är?!?

Det finns dock undantag som detta:

Göteborgsgruppen Hellsongs gör covers på hårdrockslåtar på sitt eget sätt, låtarna är ordentligt softade inte det minsta hårdrockslika.
Jag hörde dem på P3 i eftermiddags när de spelade sin version av Iron maidens gamla låt Run to the hills och måste säga att det var riktigt fint och nice = )

Lyssna vet ja!

http://www.myspace.com/hellsongs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0