Min bästa ansiktspeeling

image20
Före peeling = (

image21
Efter peeling = )

Ja, som ni ser gjorde Jojobakornen underverk som peeling för min hy  = )
Jag blandade i hop lite korn i handen med honung och lite naturell yoghurt  och masserade runt ett tag, lätt som en plätt klart!
Det här är helt klart den bästa peeling jag har provat = )
Då har jag också provat en hel del innan ska nämnas, allt från en massa vanliga peelingar man köper ute i handeln (som jag tycker innehåller alldeles för lite korn och därför är väldigt odryga) till egna blandningar gjorda på bland annat dessa ingredienser:

Havregryn - blir bara grötigt, ingen särskild peelingeffekt och dessutom svårt att handskas med eftersom det bara faller av. (stopp i avloppet blir det lätt om man gör detta regelbundet = (

Vetekli/havrekli/kruskakli - tycker även det blir lite för grötigt och faller lätt av, bättre peelingeffekt än havregryn i allafall. (precis som med havregrynen blir det lätt stopp i avloppet = (

Salt - inte för känslig hud, uttorkande och svider, river rätt rejält...för mycket riv för ansiktshyn, men ok till kroppen.

Socker - mildare än salt, men större korn som river lite för mycket och inte kommer huden lika nära med sina   stora korn, ok om man inte har något annat, men bäst till kroppen.

Polentagryn (majsmjölsgryn) - ett tag hittade jag polenta som var riktigt finkornigt och helt klart godkänt som ansiktspeeling, men på senare år har kornen varit grövre och därför ingen särskild hit.


Jag kanske har missat att prova något som du läsare har och känner dig nöjd med?
Berätta jättegärna för mig vad det är i så fall!

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Jag kan ju säga såhär - när det väl vände uppåt gick det snabbt. Jag hade mått så dåligt under en så lång period, så jag visste inte hur man kände sig när man var "normal", men det var en enorm lättnad. Gigantisk skillnad! Och nu har jag mått bra i ungefär 1,5 år. Livet är ljust, det går att andas, och jag hatar inte mig själv (förutom i små svackor, men de är hanterbara). Jag hoppas att du också kommer dit. :)

2008-04-19 @ 13:41:31
URL: http://redseal.blogg.se
Postat av: Rebecca

Klännignen finns på H&M's webbsida, jag har inte hittat den i butik än.
den finns i vitt och svart också

2008-04-21 @ 09:26:54
URL: http://bioluminescence.blogg.se
Postat av: E

Vart kan man hitta Jojobakornen???

2010-06-14 @ 14:01:42
Postat av: Estelle

Crearome är de enda jag vet som har dem, men jag köper dem via hälsokostar som tar in produkter ifrån Crearome för att undvika frakten.

De kostar en del, men räcker i 1-2 år om man peelar 1-2 ggr i veckan.

Fast jag tror att de finns i mindre förpackningar ibland....kommer inte i håg vad de kostar dock.

2010-06-15 @ 11:52:47
Postat av: E

Tack för svaret. Bra blogg.

2010-06-15 @ 16:00:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0