Ansiktskräm värd att testa!

Jag är sugen på att prova en ny ansiktskräm, en billig och naturlig produkt ska det vara som vanligt!
Det är aldrig särskilt lätt för mig att hitta någon som funkar bra för min känsliga hud, tål nämligen sällan ens de produkter som är avsedda för känslig hud utan reagerar med sveda, brännande/kokande känsla i ansiktet och sådant otrevligt elände.
Funderar i allafall på att pröva denna ansiktskräm i från Alg-Börje:

image10


Jag vet den har ett sjukt töntigt namn, men jag kör redan med deras Algschampo som jag även använder mig av att tvätta ansiktet med.
Känns milt och bra för lilla mig och prisvärt eftersom 500ml bara kostade mig 49kr när jag köpte den på Gryningens hälsokost på Folkkungagatan.

Sökte lite på den nu och hittade det här inlägget i en annan Blogg (http://lolita.blogg.se/1194251613_dagens_tvling.html)

Postat av: Marie

Det här låter lite lustigt kanske men min favoritkräm kommer från ett så oglamouröst märke som Algbörje. Skratta på bara, men den krämen är himlastormande bra. Kostar runt 150-200 kronor. Jag har extremt torr hy och känsliga ögon och klarar inte av starka parfymeringar. Denna doftar fräscht och personligt, men inte alls mycket, det känns lite som en örtblandning. Huden blir mjuk och sidenlen. Den lindrar även om man har lätt rosig hy. Jag har den i kylskåpet så att den dämpar puffighet runt ögonen. Denna är INTE vattenbaserad (som många andra krämer, från t.ex Loreal och Lancome är) då vattenbaserade krämer kan ge frostskador på hyn vid minusgrader. Det är viktigt att kolla i innehållsförteckingen, ett tips :)
Som motreaktion funkar den också på min syster som lider av svår acne. Hon har fått mindre problem med acnen och krämen återfunktar hyn utan att den blir fet eller får tilltäppta porer.
Även min mamma på 40-plus äanvänder den och vi alla tycker den är toppen under både vinterhalvåret och sommaren.
För att få tag på den måste man ringa till Algbörjens återförsäljare eller så kan man gå in på hemsidan http://www.algborje.se/ Egentligen säljer Algbörje kosttillskott i form av alger, men krämen är fantatiskt bra.
Ful förpacking är ett minus, men när alla andra saker i mitt badrumsskåp har glamourösa snygga förpackingar gör det inget.
Fy, nu låter det som jag försöker pracka på dig massa saker, men jag tycker den funkar bra :)

2007-nov-05
URL: http://hallonpure.blogspot.com/


Japp! Den ska jag pröva nu! Tror dessutom bara att den kostade max 60-70kr på Gryningens Hälsokost! =)


Kommentarer
Postat av: victoria

Svar på din kommentar: Visst! Det är lite maskerad, synonymt med mystik det här med fjädrar... Jag skulle vilja ha fjädermasker att pryda min lägenhet med. Wow. Halsbandet liksom allt annat finns på asos.com. Billigt var det om jag minns rätt! Lite över hundralappen ^^

Ps. AlgBörje - det var faktiskt dödskul. :D AHHAHA.

2007-12-09 @ 01:03:38
URL: http://svartvitlila.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0