Duschcremernas Rolls Royce..

För mig är Weledas härliga duschcremer duschcremernas Rolls Royce, det är egentligen bara doften som skiljer dem åt.
Eftersom duschcremen finns i många varianter så är det lätt att hitta en favorit för alla :)
Den här med Lavendeldoft är den senaste jag har använt mig av och den jag har gillat minst just på grund av doften, men det beror mest på att jag är rätt less på lavendeldoft i största allmänhet.
Tidigare har jag använt dessa
Varför är de då så bra?!?
De är härligt krämiga och lena att tvätta sig med, dessutom väldigt dryga och lämnar huden ren och len utan att den blir särskillt uttorkad.
För mig är Weledas duschkrämer de som torkar ut minst av alla jag har testat!
Dessutom kan man använda dem som schampo, har ni inte testat det så gör det! 
Min syrra gör det och trivs utmärkt med det! :)
För min del funkar det inte lika bra som det är nu, men det beror nog mest på att jag har en torr och irriterad hårbotten sen något halvår tillbaka som jag aldrig tidigare har haft.
Jag kommer definitivt att köpa weledas duschcremer igen och då i doften Havtorn eller Citron, men först är jag väldigt nyfiken på om Dr Hauschkas duschcremer kan slå Weledas...
Finns i minituber ibland också, perfekt att ta med på resa :)
Finns att köpa på Åhle´ns, Kicks, diverse hälsokoster och många andra butiker.
 
Ingredients (Inci):
Water (Aqua), Sesamum Indicum (Sesame) Seed Oil, Coco-Glucoside, Alcohol, Disodium Cocoyl Glutamate, Glycerin, Chondrus Crispus (Carrageenan), Lavandula Angustifolia (Lavender)Oil, Xanthan Gum, Lactic Acid, Fragrance (Parfum)*, Limonene*, Linalool*, Geraniol*. * from natural essential oils

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0