Börjar i Somatic Experiencing om några månader....

Har väntat 2-3 år i kö för att få gå hos en privat traumaterapeut som bland annat jobbar med Somatic Experiencing (SE-terapi,en form av traumaterapi som utgår i från kroppen) en metod som jag tror mycket på och som jag har testat kort för några år sedan hos en väldigt knepig terapeut, trots att terapeuten inte var lämplig som terapeut (tydligt att hon hade för stora problem själv för det) så upplevde jag ändå att metoden var bra.....
 
Hur som helst så ska jag börja i detta i början av april och borde ju känna mig både lättad och glad att jag äntligen får börja hos henne efter den långa väntan, men nä jag känner mest ångest och hopplöshet ändå. Jätterädd att det är för sent för mig att någonsin kunna få må bra, att jag är ett hopplöst fall, att hon inte ska kunna förstå mig, se helheten och även hon tycka att jag är hopplös.
 
Vet ju inte hur det blir med traumamottagningen som jag är i kontakt med nu och eventuellt ska få gå i EMDR (traumametod) hos , får ju hur som helst vänta i upp till ett år på att börja där OM det blir så att jag får börja där. Är rätt säker på att jag även skulle behöva detta, men känner mig jättestressad över att allt kommer i princip samtidigt så här, kan ju inte gå i båda metoderna samtidigt så vitt jag vet....Kan ju verka som ett lyxproblem......hm......
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0