Recension handkräm från Estelle & Thild

Hej igen allihopa! :)
Nu ska jag försöka komma igång lite igen med bloggandet hoppas jag, blev en oplanerad längre paus.
Så nu kör vi en recension :)
 
Fresh water lily hand lotion från Estelle & Thild Stockholm
 
Här har vi en handlotion i en fin och  praktisk pumpflaska som rymmer hela 250 ml
Med doft av persikoblomma, svarta vinbär och näckros.
 
Konsistens: ganska lätt, inte speciellt fet och går snabbt in i huden.
Påminner mer om en bodylotion än en handkräm.
 
Doft: eftersom jag inte är bekant med doften av vare sig persikoblomma eller näckros kan jag inte uttala mig om den doftar så.
Min näsa tycker i allafall  mest att den doftar milt sött och godisaktigt åt tuttifruttihållet.
Ingen direkt favoritdoft, men heller inget man lätt stör sig på eftersom det är så pass milt, doften försvinner dessutom snabbt.
 
Verkan: 
Jag började använda mig av den här för nästan två månader sedan när det både var varmare och fuktigare väder än nu, men ändå var den lite för klen för mina händer, mina självsprickor som jag ständigt drabbas av mest på tummarna bet den inte på alls, där var jag tvungen att komplettera med en fet salva för att inte förvärra det hela.
Där emot känns den mild och på inget sätt irriterande.
Förmodligen hade den här handlotionen varit tillräcklig fina sommardagar, men i övrigt nej.
Nej, den här finns det tyvärr ingen anledning till att jag skulle köpa igen.
UPPDATERING: 
Jag insåg senare att det här trots allt är en bra handkräm som återfuktar och håller mina händer i riktigt bra skick, anledningen till varför jag inte upptäckte det förrän senare var att jag tog för lite av krämen, behövdes helt enkelt mer för att få en bra verkan.
 
Förpackning: (UPPDATERING)
Praktiskt att den är förpackad i vad som ser ut som en handtvålsförpackning med pump som man kan ha stående.
MEN, fungerar tyvärr inte att pumpa upp krämen alls när krämen går mot sitt slut men trots allt rymmer nästan en halv deciliter fortfarande, så jag var tvungen att skära upp den och hälla i det resterande i en burk.
 

Ingredients: aqua, aloe barbadensis leaf juice*, coco-caprylate/caprate, cetearyl alcohol, glycerin**, butyrospermum parkii butter*, glyceryl stearate citrate, glyceryl stearate, glyceryl caprylate, prunus amygdalus dulcis oil*, tocopherol, cetearyl olivate, cera alba*, xanthan gum, sorbitan olivate, vanilla planifolia bean extract, parfum, linalool, limonene, sodium gluconate, citric acid, sodium benzoate. * Ingredient from Organic Farming. **Made using organic ingredients.

99,75% of the total ingredients are from natural origin. 20,7 % of the total ingredients are from Organic Farming. Natural and Organic Cosmetic certified by ECOCERT


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0