STORT behov av utlopp/uttryck....

Min hjärna är ständigt överfull, utmattad eller precis på gränsen till utmattad och ofta i ett himla kaostillstånd.
Det är som om jag är oförmögen att bearbeta både gammalt och nytt som jag har varit med om.
När något nytt kommer till slåss även allt gammalt om utrymmet på en och samma gång vilket ofta gör det i stort sett omöjligt att försöka reda ut och ta hand om eftersom det blir sådant kaos, tankekaos, känslokaos, förvirring, sådan oerhörd stress, ångest m.m.
Alla intryck är ständigt överbelastande vilket av förståeliga själ leder till att jag motvilligt måste avstå i från umgänge och annan kontakt med folk alldeles för mycket eftersom jag inte kan hantera mer när det är så fullt.
 
Jag har ett oerhört behov av att få utlopp och kunna få uttryck för allt det här kaoset som jag inte lyckas bearbeta.
Det behovet har jag haft i väldigt många år utan att jag har fått till det.
 
Förr har jag fått utlopp genom mycket och intensiv tränaning som löpning, simning m.m. (skadligt mycket tyvärr)
Något som jag saknar oerhört (men skulle ju så klart inte ägna mig åt överträning igen då) men, det klarar ju tyvärr inte min kropp sen kolappsen/utmattningen för 12 år sedan :(
 
Genom att måla, teckna, skriva allt möjligt och sjunga m.m.
Inget sådant har fungerat sen kolappsen/utmattningen heller eftersom intresset är borta, det känns snarare mer jobbigt att göra sådana saker, har ju försökt "tvinga" mig till det ett antal gånger men inte lyckats hitta tillbaka alls.
 
Och även försöka stänga av så mycket som möjligt genom att äta enorma mängder socker,snabba kolhydrater och fett eller helt enkelt svälta mig.
Ja, jag vet, inget egentligt utlopp, men i allafall ett sätt att hantera livets svårigheter på även om det var väldigt destruktivt och aldrig hållbart i längden.
 
Jag behöver ett ordlöst utlopp/uttryckssätt känner jag, men jag vet verkligen inte VAD???
Någon som har något tips på en icke fysisk aktivitet kanske? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0