Recension marulaoljan (Uppdaterad längst ner på sidan)

 Here we go, var ju ett tag sen jag skrev någon recension....
 
Äkta vildvuxen och kallpressad marulaolja av märket Shea terra organics
 
Den här oljan använde jag som ansiktsolja under ca tre månader och föll oväntat pladask för den redan från första början :)
(började använda den i mitten av mars)
Värt att nämna för er som inte känner till det är att jag inte har fått det att fungera med någon olja som återfuktare/återfettare på si så där 10 år! (innan det fungerade det finfint med enbart jojobaolja till exempel)
Så nu blev jag som vill använda så rena och bra ingredienser som möjligt till min hud väldigt glad av att marulaoljan fungerade för mig! :)
Obs! Jag har använt den tillsammans med mitt enkla hemmagjorda ansiktsvatten (daggkåpa som jag häller över hett vatten och låter dra ca 20 minuter) som jag tillsätter lite rent glycerin i, utan glycerinet blir oljan ensam tyvärr inte tillräcklig för min hy.
 
Doft:
Nästan doftlös.
Känsla på huden:
Oljan är ganska lätt, nästan lite silkig i sin konsistens och går snabbt in i huden, jag har använt den även under ögonen och det har fungerat bra, vilket det annars inte brukar göra med oljor för mig eftersom jag brukar bli svullen och så brukar det även vanligtvis göra att linjer förstärks och ser djupare ut i huden, inte så kul!
Dryg?
Ja, det skulle jag säga, 1-3  pump räcker till hela ansiktet och efter ca 3 månader finns halva flaskan kvar (det vill säga ca 30 ml)
Flaskan:
Bra förvaring i mörkt glas och med en praktisk pump, precis så som jag önskar att alla oljor vore förpackade.
Efter 3 månader:
Slutade som sagt att använda den efter 3 månader eftersom huden började svida och hetta en del då :(
Först trodde jag att det var solen, men kom senare fram till att så inte var fallet när jag testade den igen när jag var sjuk och inte var utomhus någonting, samma känsla i huden uppstod nämligen även då :(
Öppnade även flaskan och upptäckte då att plaströret som pumpar upp oljan har en vit skum beläggning längst ner där oljan pumpas in, ser ut som om det ligger rester av en hudkräm där (!?)
Någon sådan beläggning har jag aldrig sett förut i oljor.
Härsken?!?
Marulaoljan ska höra till en av de stabilaste oljorna och väldigt rik på antioxidanter som c och e-vitamin, men jag klanske har fått ett dåligt ex?!?Tycker iallafall att det är jättetråkigt att den slutade att fungera och den här vita beläggningen  fanns i flaskan(!?)
Det vita i botten av plaströret som pumpar in oljan, ser vitare ut i verkligheten, men lyckas tyvärr aldrig få  till tillräckligt bra bilder med min kamera :(
 
UPPDATERAD
 
Efter denna recension blev jag först kontaktad via kommentarsfältet av Lovisa på Mjukhud.se 
(återförsäljaren av oljan) därefter hade jag mailkontakt med företaget som i sin tur hade haft kontakt med Shea terra organics för att försöka få reda på vad som kunde vara fel med min Marulaolja, de hade aldrig träffat på något liknande innan.
Hur som helst ledde detta till att jag fick frågan om jag ville ha en ny flaska Marulaolja skickad till mig (gratis) vilket jag gärna ville, så blev det och även en förpackning ekologiskt te i från Pukka som present! :)
Väldigt trevlig och bra service från mjukhud.se måste jag säga! :)
 
Hur gick det med Marulaoljan sen då?
Bara bra, inga konstigheter den här gången alls, oljan fungerar som den ska och ingen beläggning finns i flaskan den här gången! :)
Köpa fler gånger? Det gör jag säkert!
 
Köptes på mjukhud.se för 179kr, kolla in länken om ni vill läsa mer om oljans egenskaper.
 
Betyg: 9/10 :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0