Ond provtagning

Så var jag slutligen och tog en hel del prover på min vårdcentral nu på morgonen (prover jag bett min psykläkare om plus lite han lade till minus några prover jag ville ta som kändes viktiga men inte kunde ta via psykiatrin)
Oroade mig inte skitmycket för det eftersom det gick så bra sist med den väldigt trevliga och gulliga provtagningsgubben som använde tunn barnnål på mig så att jag skulle slippa få sådana blåmärken och värk i armen i flera veckor efteråt som jag fått tidigare.
 
Men, så fick jag en annan, en pensionerad dam som inte verkade ta det på allvar angående hur ont det kan göra och bli långt efter för mig.
Så hon stack i den vanliga nålen och det gjorde ondare än jag någonsin känt, kändes dessutom som om hon tryckte väldigt hårt, fick nämligen en muskel eller nervsmärta som kändes olidlig att härda ut, något jag alldrig tidigare heller har varit med om.
Sa att det gjorde väldigt ont, men hon varken sa eller gjorde något åt det...
Blev så jäkla ledsen sen, kändes som om hon inte trodde mig, som om jag överdrev eller något?!?
Hade känts så mycket bättre om hon hade sagt något snällt åtminstone i stil med:
"Oj då, det var inte meningen att det skulle göra så ont, det är snart över".
eller
"Jag är ledsen över att det gjorde ont, det var verkligen inte meningen"
 
Började gråta när jag kom hem och känner mig fortfarande både ledsen och arg över det här.
Är väl ganska överkänslig eller?!?
Hatar att känna mig som ett litet barn!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0