Svårt utan socker....

Även fast jag återupptog sockerstoppet efter det inte allt för stora återfallet jag hade för lite mer än en vecka sedan så har det varit svårt, ja dagligen har det varit svårt och precis på gränsen att åka dit igen.
Det har blivit lite som jag var rädd för innan jag slutade med sockret, d.v.s. Det har blivit svårare med tiden!
Men jag vill, vill vill verkligen leva utan sockret ändå!
Det har ju dessutom varit både medicininsättning, medicinutsättning, det årliga besöket av farsan, extra mycket sömnproblem p.g.a. både inomhusvärmen på sommaren m.m.
Sen en del annat mycket stressande och jobbigt efter att farsan åkte...
Nu har jag dessutom två veckor utan någon kurs två gånger i veckan att gå på (höstkurserna börjar sen) och det gör att det bli väl mycket tid över att må dåligt över.och extra mycket ensamhet, inte bra för mig.
Så, det är väl egentligen inte så konstigt att det inte är lätt att vara sockerfri och inte kunna stoppa i sig chokladkakor m.m. för att lugna ner/ dämpa, stå ut o.sv. som jag annars hade gjort...
Blir förhoppningsvis lättare igen om ett tag.
Det måste det bli!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0