Jobbigt framför mig....


Nu är jag minst sagt inte lugn!
Stormigt jobbigt värre och uppriven är jag!
Min ekonomi kan bli ett helvete framöver med soc inblandat och allt vad det innebär....
Har tvingats ha med soc att göra för rätt många år sedan (fast jag egentligen inte skulle ha behövt hamna där utan hos Försäkringskassan)och vet hur extra illa psykiskt man mår av det av både pappersgöra, samtal och en ekonomi som inte går att leva på om man inte lånar pengar (tack och lov kunde jag göra det av farsan då och då)
Förstår inte hur någon klarar av att leva på den lilla summa man får utan ytterligare hjälp?!?
Ska banne mig inte behöva ha med Soc att göra, men det beror på Försäkringskassan i så fall :(
Min Psykkkontakt har i allafall lovat att kämpa för mig och hjälpa mig! :)
Fick reda på det här i dag och i från första November kan det här vara verklighet i värsta fall! :(
Är dessutom jättenervös och stressad över att jag nästa Torsdag äntligen ska börja den här ADHD-gruppen som jag fick reda på för ett antal månader sedan.
Nu är allting klart, så mellan 14-17 på torsdagar ska detta ske!
Bra så klart att min mottagning äntligen har någon mer hjälp än mediciner att erbjuda och att jag fått en plats (är kö), men det kunde inte ha varit en så mycket sämre tid på dagen för mig att gå där.
Varför?
Jo, för mellan si så där 15-17 någonting vilar jag varje dag och har så behövt göra ända sedan jag drabbades av allvarlig utmattning/utbrändhet för ca 8år sedan.
Det som händer annars är att jag får enormt mycket jobbiga fysiska symptom, b.l.a. väldigt ont, darrig, så ont i ögonen att det är en pina att hålla ögonen öppna, extremt övertrött och oftast skräckslagen mitt i allt i hopa.
För att summera allt i hop, så mår jag oftast så jäkla dåligt om jag inte vilar att jag över huvudtaget inte vet hur jag ska stå ut med att överleva alla timmar innan jag kan gå och lägga mig....
När jag väl sedan går och lägger mig är jag så övertrött att jag inte brukar kunna sova...och om jag gör det till slut blir det inte mycket till sömn.
Just därför så har jag alltid "Silvret" "sykursen", psykkontakter och liknande bokade endast på förmiddagar.
Alla som känner mig vet hur det ligger till, mellan ca 15-17 kan jag inte nås eller ses!
Jag är även väldigt orolig för att det här ska göra att jag inte kan ta till mig det som sker i ADHD-gruppen eftersom det ju kräver att jag hänger med och kan komma i håg så mycket som möjligt av vad som sägs och disskuteras, hade ju varit tufft nog om den här gruppen var på förmiddagen med tanke på att den håller på i hela 3 timmar per gång!!!! Paus är det ju tack och lov, men ändå!!!
Vill ju att den här gruppbehandlingen ska kunna hjälpa mig och inte bli en av alla terapigrejer och behandlingar i mängden som inte funkat för mig och i stället lett till att jag bara har känt mig ännu mera hopplös och bortom all hjälp till ett liv värt att leva! :(
Mitt hopp låg nyligen i att Metaminan (ADHD-medicinen) skulle kunna hjälpa mig att klara av eftermiddagarna mycket bättre, men tyvärr så visade des sig att jag inte kan ta en dos på eftermiddagarna eftersom det resulterade i att jag vaknade simmandes i svett på nätterna och där med fick min sömn förstörd! :(
Well, vid första grupptillfället har jag och psykläkaren kommit överens om att jag ska testa att ta en dos till fast tidigare än vad jag gjort ca 12 i stället för 13-14, och se om det funkar bättre....
*pust* det var lite om det!
Måste ringa min försäkringskassehandläggare nu! Usch usch usch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0