Neuropsykkonfrontationen

Jo då, jag tog upp besvikelsen och ilskan med Neuropsykologen =)
Det känns mycket bättre nu när jag har gjort det faktiskt.
Som jag sa till henne innan jag gick där i från "Nu behöver jag i allafall inte gå omkring och tänka :Jag hatar den där j-la Elina!" (hon heter inte Elina)
Vad sa hon när jag tog upp det här då?
För att sammanfatta det hela så verkade hon förstå mig och beklaga att det blivit som det blivit, men samtidigt fanns det en vits med att se hur man funkar under längre tid i genom att ses två timmar i sträck.
Men samtidigt ska man utgå i från varje persons behov så...
Well...det har hon nog fattat att hon inte gjort i mitt fall nu så...
Sa även det där med att jag tog illa vid mig av att hon sa "Du låter inte sjuk" när jag ringde och sjukanmälde mig och att det just är det typiska med mig att folk dömer mig för ytligt, inte förstår mig eller ser MIG alls, inte ens när jag mår så helvetiskt att jag bara vill att någon ska skjuta mig i huvudet.
På det svarade hon att det egentligen inte fanns någon bedömning/misstro i det, det stod bara för det hon sa, alltså att hon inte tyckte att jag lät sjuk.....inte samma sak som att jag faktiskt inte skulle vara sjuk för det.
Ja ja.....

I övrigt med sista utredningsträffen då?!?
Jo det sista testet, datortestet som jag trodde skulle vara skitsvårt fick jag toppresultat på (?!?)
Ja, hon fick en utskrift på det direkt och det första psykolgen sa var "Det här var ju väldigt intressant"
Sedan undrade jag så klart vad hon menade med det och fick reda på att det var få hon hade mött som presterade så bra som mig på detta.
Det handlade om att jag i princip skulle kunna passa som pilot med den skarpa uppmärsamhet som jag har.
Hon menade att jag borde märka i min vardag att jag är mycket bättre på detta än andra.
Ehee?!? Jo, det vore väl himla trevligt om jag hade märkt något särskilt, men det har jag inte...
Det skulle väl i så fall vara att jag verkar komma i håg en del detaljer som andra inte gör, vilket kommer fram när jag snackar med folk om någon upplevelse vi delat i efterhand och de inte alls minns/har lagt märke till det jag har gjort.....men det har jag ju liksom ingen användning för?!?

Det verkade för övrigt som om detta testet sade emot de andra hon hade kommit fram till i utredningen...
Nu är jag därför rädd att det blir svårt för dem att sammanmfatta detta och ge mig ett korrekt svar på hur det ligger till med mig.
Hmmm, tror inte att jag kommer att lita på slutresultatet vad det än blir nu =(
Om en vecka får jag slutresultatet i allafall.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0