Äpple i ansiktet


Har du testat äpple i ansiktet i stället för ansiktsvatten någon gång?!?
Inte jag, men jag läste för ett tag sedan om en dam som brukade ta en äppelskiva och stryka över ansiktet innan hon smörjde in ansiktet just i stället för ansiktsvatten....med bra resultat tydligen.
Well...fruktsyror bland annat ju..
Det kostar ju knappt inget så varför inte testa?!?
Det ska jag göra i allafall! =)
Sen om det är något funkar varje dag är jag tveksam till...kan nog vara lite för starkt för känslig hud i allafall.

Kommentarer
Postat av: Miss Angst

Har aldrig hört att man kan göra det men det finns ju en massa recept på ansiktsbehandlingar med andra frukter och grönsaker (banan, gurka, osv.) så why not. Jag tror nog däremot att jag skulle tycka det kändes lite kladdigt i ansiktet. Om jag tänker på hur det känns på fingrarna när man ätit ett äpple. Och om det skall användas som ansiktsvatten skall man ju inte skölja av det.

2010-01-11 @ 18:10:49
Postat av: Tankar..

Har faktiskt inte tänkt på att det kunde bli kladdigt, men det kan ju hända som du säger.

Skillnaden kan ju vara att man smörjer in sig direkt efteråt och därför motverkar det kladdiga eftersom man blandar upp det med det man smörjer in sig med.

Jag ska återkomma med hur det gick när jag har köpt äpplen så får vi väl se =)

2010-01-14 @ 23:11:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0