Kiwi ansiktsmask/peeling



Jo, jag kollade runt lite efter hemmagjorda peelingar och hittade detta tipset på en engelsk sida:

Ansiktsmask/peeling
(funkar bra på känslig hy)

* Tvätta ansiktet som vanligt.
* Skär en kiwibit och gnid runt i ansiktet (ej runt ögonen)
* Låt verka i 5 min.
* Skölj av och avsluta med ansiktsvatten och ansiktskräm.

Jag har inte provat det själv än, men tänker definitivt göra det när jag har köpt Kiwi =)
C-vitamin ska vara stärkande och lugnande för huden förutom att det peelar.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Alla de här fruktansiktsmaskerna du skriver om, jag skulle inte våga testa...svider det inte? Jag tycker det svider med fruktsaft på huden på handen till exempel...en gång la jag gurkskivor på ansiktet och fick röda svidande och svullna ögon. Är det verkligen så skonsamt? Eller är det jag som inte tål frukt? Jag har förresten köpt en ansiktskräm och ett serum som du kanske skulle gilla, Dr Andrew Weil for Origins Plantidote Mega Mushroom Face Serum och face Cream...det låter inte klokt men det verkar funka bra på mitt ansikte :)

2009-11-09 @ 20:07:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0