Dunkla rum

En skitdag av mitt skitliv har gått till sin ända och ändå vill jag inte sova...
Vill egentligen varken gå upp ur sängen på morgonen eller gå att lägga mig....motsägelsefullt nähä då ...inte alls...
Kände mig fångad och kvävd i dag när jag hade varit på massage och sonen till massören slog följe med mig en bra bits gångväg efteråt...
Pressad, stressad, prestationsångest o.sv. ja en massa sådant vanligt som jag känner med folk kände jag.
Känner aldrig att jag kan leva upp till vad jag verkar vara för en, vad andra tror mig vara för en...
Men det är väl egentligen inte så konstigt eftersom jag inte är som den person jag verkar vara och jag borde ju skita i vad andra tror, tycker och tänker om mig........väldigt svårt bara =/
Well...efter att vi väl hade skiljts åt (eftersom jag sa att jag skulle åt ett annat håll....kunde lika gärna ha fortsatt åt samma håll som han) greps jag av en massa ångest och var helt uppsnurrad.
Så, det blev min kära vän och ovän chokladen som stoppades i munnen, sen bulle, sen mera choklad....
Äckel på det blidde det, äcklad av mig själv och så kände jag mig bara ännu fulare än vad jag kände redan innan....
Så fucking misslyckad över hela min livssituation och att terapier och grejer inte verkar kunna hjälpa mig =/
Nu ska min terapeut börja köra en terapiform som heter Schematerapi på mig, sökte på nätet och där sades det att på tre år blev 50% bra av den terapiformen...
Well....jag är komplicerad, den som lever får väl se.....

Har lyssnat på några plattor med Lars Winnerbäck i kväll, på plattan Söndermarken finns min favvolåt med Winnerbäck....
Det vill säga: Dunkla rum
Den säger mycket om hur det verkligen kan kännas....
Lyssna här:

http://www.youtube.com/watch?v=AdTEs1y5czw


Lasse Winnerbäck så klart!


Kommentarer
Postat av: Cia

Vi är alla komplexa och komplicerade. ;) Och bara för att man inte blir "bra", så behöver det inte vara så illa ändå. :D



I morgon ska jag till min psykiatriker och gnälla lite - får se hur det går.

2009-01-20 @ 08:51:26
URL: http://blogg.passagen.se/inte-alls-ironisk/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0