Hallonfröolja till håret....

 
 
Att använda hallonfröolja som hudolja/sololja (sägs ha en Spf på 28-40) har väl knappast någon missat inom hudvårdsvärlden vid det här laget, men till håret?!?
Jag har i allafall inte läst om någon som använt det, men om ni som läser känner till någon tipsa mig gärna då om det! :)
För egen del var det mest för att jag inte visste vad jag skulle göra med oljan eftersom min hy inte gillade den vare sig ensam eller blandad med andra oljor.
Så jag googlade av nyfikenhet innan jag använde den och fick träffar om att den var en bra hårolja som återfuktar, stärker och ger håret lyster bland annat.
 
Min upplevelse då:
 
Jag använde den i nytvättat hår som var en aning fuktigt fortfarande, tog rätt många pump av flaskan eftersom oljan är en torr olja.
Borstade igenom med min Tangle teezer för bästa fördelning i håret.
Wow var känslan sen!
Håret kändes som silke verkligen, jättemjukt och glansigt!
Kunde inte sluta att pilla i håret på flera dagar på grund av känslan :)
Tänkte att jag hittat det bästa för håret någonsin, något som jag skulle använda resten av mitt liv....
MEN, efter nästa hårtvätt och i med hallonfröoljan på samma sätt igen blev resultatet något helt annat tyvärr!
Håret blev väldigt flygigt, torrt och trasslade sig bara, i princip motsatsen till det första wowresultatet.
Det tog ett par tre tvättar innan håret återhämtade sig efter det.
 
Testade sen en gång till efter några månader och med annan hårtvätt för att se om det gjorde någon skillnad...
Nä, uselt hår direkt tyvärr! :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0