Avokado i ansiktet...

 
I går kväll fick jag äntligen det gjort som jag tänkt att jag ska göra såå läänge (typ ett år), att lägga en ansiktsmask.
Verkligen på tiden och något som min hy som är väldigt bråkig, hettande och jobbig just nu behövde (främst min extrema känslighet för solen som ställer till det men också alla salta tårar)
Det blev en så enkel ansiktsmask det bara kunde bli, mosad avokado på rengjord fuktig hy som jag masserade in i några minuter innan jag lät den ligga kvar på huden i ca 20 minuter.
Jag har använt avokado som ansiktsmask tidigare,men då har jag blandat den med honung.
Här har jag skrivit om det
 
Upplevelsen då:
Oväntat nog så sved det till att börja med en del (?!?) sen torkade masken så att det stramade nästan som en lermask, även det väldigt oväntat.
Efteråt kändes huden lite uppstramad men ändå lite återfuktad och lugnare än innan jag lade masken.
Idag på morgonkvisten var det tydligt att huden såg bättre ut både vad det gäller lyster som att porerna såg betydligt mindre ut, också det oväntat! :)
Det här kommer jag att göra om fler gånger!
 

Kommentarer
Postat av: Malin/BilboBlueEyes

Låter som en lyckad kväll! :-)

Svar: Jo, på den fronten i alla fall! :)
Estelle

2016-04-06 @ 07:19:14
Postat av: Lena/Shortandsassy

Avokado ska funka att packa in kroppen med också,om man är torr. Låter sjukt kladdigt! :) Skönt att skämma bort sig!

Svar: Ja, det kan man ju tänka sig, kladdigt absolut! Man måste väl plasta in sig eller något då om man inte tänker gå runt naken (och frysa) en stund ;)Gör folk ens kroppinpackningar hemma?!? Gör du det?
Nä, så långt går jag inte, skulle dessutom få dåligt samvete av att använda en så stor mängd avokado utanpå kroppen.
Estelle

2016-04-06 @ 19:26:12
URL: http://shortandsassy.blogg.se
Postat av: Lena/Shortandsassy

Jag har provat att tvätta kroppen med rasullera. Då fick den sitta på lite innan jag sköljde av. Gillar inte att stå och frysa i duschen, och att gå runt och kladda känns inte som ett alternativ. Nej, kroppsinpacknig är inget för mig. Däremot ansiktsinpackar jag när andan faller på.

Svar: Ja det har jag också testat, fast jag lät den inte leran sitta kvar nån stund, masserade väl runt den lite extra i stället i och för sig.Hade jag man en bastu skulle jag kunna ha tänkt mig någon typ av kroppsinpackning i bland där emot :)
Förr när jag simmade brukade jag alltid lägga ansiktsmask som fick verka inne i bastun på badhuset (genomskinlig ansiktsmask på tub)
Estelle

2016-04-07 @ 06:10:57
URL: http://shortandsassy.blogg.se
Postat av: Lena/Shortandsassy

För att inte tala om hur bra hårinpackningar tar i bastun! Jag har aldrig provat med ansiktsmask i bastun, utan har alltid tagit den efteråt, medan porerna ännu är öppna. Inte på badhuset dock. Då hade jag skrämt barn :)

Svar: Hårinpackning i bastun tror jag faktiskt inte att jag har gjort någonsin (Varför tänkte jag inte på det?!?) , men det låter ju som en väldigt bra ide´. Tackar för tipset! :)Ha ha! Ja, det var ju lite därför jag använde en genomskinlig ansiktsmask som ingen kunde reagera på ;)
Man skulle ju lätt kunna ha honung i bastu med andra också, blir ju rätt genomskinligt om man inte har för tjockt på och ingen skum färg heller.
Hulken vill man ju undvika att se ut som bland folk :)
Estelle

2016-04-07 @ 18:10:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0