Jag rådjuret och katten....

Jag tog mig en nypa luft för någon timma sen och gick med bestämda steg över den halvmörka gården och var bara några meter i från att gå in i en rådjurshanne (vad de nu kallas kommer jag inte på) som inte alls blev rädd för mig utan fortsatte att nosa på i gräset som om det inte var något speciellt alls att jag plötsligt dök upp där.
Så jag stod kvar och tittade.
Sen hittade den ett äpple som den började gluffsa i sig och stod och mumsa i lugn och ro tills jag såg min lilla favoritkatt komma smygande runt buskarna, då blev rådjuret där emot vaksam även fast katten var runt 15 meter bort.
Jag "hejade" på katten som jag brukar, och den vågade sig fram när den såg mig och ville bli klappad som vanligt.
Då blev rådjuret rädd för katten och sprang i väg.
 
Känns så himla lustigt att en stor rådjurshanne kan vara rädd för en liten katt, men inte stora mig liksom! 
Googlade och hittade inget på nätet om rådjur som är rädda för katter, har du som läser det här varit med om något liknande?
Kolla in de här videorna med katt och rådjur som definitivt inte är rädda för varandra :)
Katt och rådjur
Rådjur och katt i säng
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0