En hudkräm som blivit en trogen följeslagare...

För tredje gången har jag köpt den här oparfymerade milda hudkrämen i från det svenska märket Eilas
Jag är väldigt nöjd med den som handkräm året runt eftersom den är så vårdande, dryg och återfuktande.
Jag hade definitrivt använt den till hela kroppen (utom ansiktet) om det inte vore för att den blir dyr att använda i större mängd.
En liten förpackning på 50 ml går på 90 kr på Gryningens hälsokost   (112 kr om man köper direkt från Eilas) och om man köper en förpackning på 250 ml hos Eilas går den på hela 330 kr (sällan de har de stora förpackningarna på Hälsokostarna, men är troligtvis billigare där om man hittar dem)
Jag har skrivit om den tidigare här
 
INCI: /Ingredienser:

Aqua Vatten
Simmondsia chinensis Jojobaolja
Squalane Squalane
Sodium stearoyl lactylate Emulgering
Glycerine Glycerin
Glyceryl Stearate Citrate Emulgering
Cetearyl Alcohol Cetearylalkohol
Glyceryl Caprylate Konservering
Tocopheryl acetate E-vitamin
Sodium Levulinate Konservering
Sodium Anisate Konservering
Lactic acid Mjölksyra
Tocopherol E-vitamin
Sodium Phytate Fytinsyra
Xanthan gum Xantan



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0