Dr Hauschka ansiktsvatten normal


Den absoluta favoriten vad det gäller ansiktsvatten är detta i från Dr Hauschka ♥
Har nog kört slut på fler än tre flaskor vid det här laget och tänker köpa fler :)
Glasflaska med spraymunstycke som fördelar ansiktsvattnet bra.
Doftar örtigt/citronaktigt och alkohol...gillar :)
Efter att ha tagit en liten paus för att använda mig av mitt hemmagjorda ansiktsvatten på Olivblad som jag inte har använt mig av på ett bra tag kunde jag göra en rättvis bedömmning.
Det här gör Dr Hauschkas ansiktsvatten för min hy:

Ansiktskrämen tas upp lättare av huden, vilket gör att huden känns bättre återfuktad efteråt.
♥ Porerna dras samman och huden ser helt enkelt fräschare och slätare ut än annars.
Håller orenheter borta bättre än andra ansiktsvatten jag testat tidigare

Ja, det är väl ungefär det den gör och det tackar jag för :)

Minus
Det enda jag kan komma på är att jag måste se noga upp med att inte spreja för nära ögonen för då svider det i ögonen och håller i sig hela dagen, men så har jag ju väldigt känsliga ögon...
Sen hade den väl gärna fått vara lite billigare än de 189-290kr (enligt prisjakt)den går på beroende på var man köper den.

Beskrivning på Dr Hauschkas hemsida:
Aktiverande för normal / torr / känslig hy. En uppfriskande blandning av olika örter som stimulerar hudens fuktighetsförsörjning. Mycket välgörande när huden har problem på grund av torr luft eller dataskärmsarbete. Användning: Spraya generöst på ansikte, hals och dekolltage på morgon och kväll efter rengöring med Rengöringsmjölk eller Rengöringscreme och pressa försiktigt med lätt hand in i huden. Använd inte rondell/pad som kan lyfta bort de mjukgörande fuktighetsbevarande substanserna i Rengöringscremen och Ansiktsvattnet. Uteslut Ansiktsvatten på kvällen vid användande av Hudkur Normal. 100 ml

Innehåll:
 Vatten, utdrag ur getväppling, alkohol, utdrag ur trollhassel, eteriska oljor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0