Riktigt bra och mild tvål till hela kroppen

Var förbi en av mina favorithälsokostar innan jul och köpte bland annat en tvål som jag aldrig tidigare hade testat vilket visade sig vara en riktigt bra impulsköp :)
Dimoze heter tvålen och är en handgjord ekologisk tvål från Damascus.
Just den jag köpte är den mildaste varianten som finns och passar även för människor med psoriasis nämnde mannen i butiken, det tror jag med!
Den här tvålen påminner om någon slags fet barntvål, har ett härligt krämigt lödder och återfettar/återfuktar bra, kanske till och med bäst av alla hand/kroppstvålar i både fast och flytande form jag har testat?!?
Den är oparfymerad och luktar  nästan ingenting, men det lilla den doftar är bara trevligt
Andra naturella tvålar, t.e.x. ren olivtvål/lagertvål tycker jag annars brukar lukta rätt sunkigt, men icke denna tvålen alltså :) 
Har även testat den i ansiktet en gång, men nix där funkade den inte för mig, blev stram som med så mycket annat som funkat bra för kroppen.
Den här tvålen köper jag definitivt igen.
Det enda minuset med den som jag kan komma på är att det just är en fast tvål som därför inte är lika lättanvänd som flytande tvål...men det är det värt!
Finns att köpa här: Baron Hammam
Orientalshoppen
(bilden är lånad där i från)
Eller på Hornsgatans Hälsokost där jag köpte den (35kr)


INGREDIENSER:
Olivolja, Lagerbärsolja, Bomullsfröolja och Cocosolja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0